اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس خبر داد

رشد 46 درصدی کشفیات کالا در فارس

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس گفت: در سال گذشته انواع کالای قاچاق به ارزش حدود 400 میلیارد ریال کشف شد و این رقم نسبت به سال 90، 46 درصد رشد داشته است.

رشد 46 درصدی کشفیات کالا در فارس

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد بذرافشان بعد از ظهر امروز در همایش حماسه اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: سال گذشته با کشف 61 میلیون نخ سیگار قاچاق با رشد 17 درصدی نسبت به سال پیش از آن در این استان روبه‌رو بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه سوخت قاچاق نیز با کشف 2 میلیون و 300 لیتر و رشد 49 درصدی، کشف احشام با 21 درصد رشد، فروش کالای قاچاق به نفع بیت‌المال به ارزش 115 میلیارد ریال، از جمله فعالیت‌های این کمیسیون بوده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس تصریح کرد: این استان در زمینه طرح پیشگیری از کالای قاچاق دخانی و وصول جرائم، مقام نخست را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

بذرافشان از راه‌اندازی گمرک واردات تجهیزات پزشکی در جنوب کشور خبر داد و گفت: پخش 90 هزار دقیقه‌ای فرامین مقام معظم رهبری از تلویزیون‌های شهری شیراز در زمینه مبارزه با کالای قاچاق و نصب 8 میلیون برچسب طرح شبنم بر روی کالاها، از جمله عملکردهای دیگر این کمیسیون بوده است.

وی اذعان داشت: فعالیت‌های اقتصادی پنهان و قاچاق کالا و ارز ریشه در زیاده‌خواهی بشر داشته و باید در این زمینه تمام دستگاه‌ها در کنار یکدیگر برای مقابله با این معضل گام بردارند.

این مسئول متذکر شد: برای مقابله با کالای قاچاق نیاز به ترویج فرهنگ در این زمینه با اتکا به منشور مقام معظم رهبری و حمایت از تولید ملی و اجرای طرح شبنم بود که در دستور کار ما قرار گرفته است.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول