اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

مازندران میزبان سمینار ملی معادلات دیفرانسیل شد

دبیر دهمین سمینار معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی گفت: این سمینار در نیمه آبان سال 1392 در دانشگاه مازندران برگزار می شود.

مازندران میزبان سمینار ملی معادلات دیفرانسیل شد

عبدالعلی نعمتی دبیر دهمین سمینار معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی امروز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابلسر با اشاره به برگزاری این سمینار در نیمه آبان سال 1392 گفت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گروه ریاضی دانشگاه مازندران توفیق میزبانی دانشمندان، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در دهمین سمینار معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی خواهد داشت.

وی افزود: این سمینار با حمایت و نظارت انجمن ریاضی ایران هر ساله در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور برگزار می‌شود که در سال 1391 این میزبانی به همت گروه ریاضی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان صورت پذیرفت.

دبیر دهمین سمینار معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی در ادامه گفت: هدف اصلی این همایش ایجاد محیطی مناسب برای تبادل اطلاعات و به نمایش گذاشتن جدیدترین دستاورهای پژوهشی در زمینه معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی و کاربردهای آن است.

وی در توضیح موضوع سمینار گفت: نظریه معادلات دیفرانسیل یک بخش بنیادی و زیربنایی از دانش ریاضی است و علاوه بر داشتن قدمت تاریخی، کاربرهای فراوانی در سایر علوم داشته و دارد. گرایش سیستم‌های دینامیکی نیز یکی از گرایش‌های ریاضی محض و کاربردی است و به بررسی رفتار کیفی پدیده‌های طبیعی و مصنوعی و کنترل آن می‌پردازد. در گرایش هندسه محض، سیستم‌های دینامیکی بطور تحلیلی مورد بحث قرار می‌گیرد که از جمله نظریه آشوب و تحلیل تونل زمان را می‌توان نام برد.

نعمتی افزود: نظریه و روش‌های تقریبی و عددی در معادلات دیفرانسیل عادی و پاره‌ای، مسئله معکوس سیستم‌های دینامیکی گسسته، معادلات دیفرانسیل تصادفی، معادلات دیفرانسیل مرتبه کسری، نظریه و روش‌های حل معادلات انتگرال و همچنین کاربردهای معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی در سایر علوم از جمله محورهای اصلی این همایش هستند.

دبیر دهمین سمینار معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی درادامه گفت: این همایش در 15 و 16 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا 15 مرداد فرصت دارند تا نسبت به ارسال چکیده مبسوط مقاله خود اقدام کنند.

وی افزود: زمان اعلام نتایج داوری نیز دهم مهرماه خواهد بود و پذیرفته‌شدگان نیز تا 15 مهرماه فرصت دارند برای شرکت در سمینار ثبت نام کنند.

نعمتی درپایان گفت: حضور اساتید فرهیخته و دانشجویان خلاق و مبتکر در مقاطع تحصیلات تکمیلی در چنین همایش‌ها، سمینارهای علمی و رقابت‌های بین المللی، سبب ارتقای بنیه و توان علمی کشور می‌شود.

انتهای پیام/86025/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول