اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج:

جمعیت ثابت و شناور کرج ضرورت احداث پارکینگ را دو چندان می‌کند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به جمعیت ثابت و شناور کرج گفت: شاخص جمعیتی کرج نیاز این کلانشهر به احداث پارکینگ را دو چندان می‌کند.

جمعیت ثابت و شناور کرج ضرورت احداث پارکینگ را دو چندان می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، مهرداد فیروزبخت بر ضرورت احداث پارکینگ در سطح شهر تاکید کرد و گفت: شهر کرج با داشتن این آمار جمعیتی به شدت نیازمند احداث پارکینگ خودرو می‌باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه، نبود پارکینگ در کرج منجر به بروز مشکلات ترافیکی می‌شود، عنوان کرد: ظرفیت محدود خیابان‌های این کلانشهر برای توقف خودروها از جمله دلایلی است که احداث پارکینگ در کرج دو چندان می‌کند.

این مسئول یادآور شد: هدف از احداث پارکینگ در سطح شهر علاوه بر ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان کاهش بار ترافیکی شهر به ویژه در مسیرهای پرتردد شهر است.

فیروزبخت با اشاره به حجم بالای ترافیک در سطح شهر، افزود: برای رفع چالش‌های فراروی ترافیک شهری نیاز است، استعدادها و پتانسیل‌های موجود در سطح شهر به منظور جانمایی و احداث پارکینگ اعم از طبقاتی و مکانیزه شناسایی و ارزیابی موقعیت شوند.

وی با بیان اینکه، شناخت استعدادهای ترافیکی نقش به سزایی در ایجاد برخی ساختارهای ترافیک شهری دارد، گفت: ایجاد و احداث پارکینگ‌های طبقاتی و مکانیزه می‌تواند در کنار دیگر اقدامات ترافیکی به رفع معضل ترافیک کمک کند.

این مسئول با بیان اینکه، ساخت پارکینگ از اولویت‌های اصلی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری است، اضافه کرد: احداث پارکینگ در سطح شهر باید بر اساس مولفه‌های مهم کارشناسی انجام گیرد که بر این اساس می‌توان گفت ایجاد این پارکینگ‌ها در گام نخست باید در فضاهای پرتردد صورت گیرد.

فیروزبخت، اجرای طرح‌های ترافیکی در سطح شهر با هدف کاهش معضل ترافیک را مهم ارزیابی کرد و متذکر شد: در این راستا سیاست‌هایی مبنی بر اجرای مدیریت ترافیک شهری، برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در پایان اذعان داشت: علاوه بر این نیز از سیاست‌های این سازمان در راستای کاهش معضل ترافیک بهره‌گیری از حداقل فضاهای موجود برای بهره‌گیری حداکثری پارک خودروها است.

انتهای پیام/2302/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول