اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه‌ای بیش از 14 میلیارد ریال

پروژه پارکینگ شهرداری در فاز نخست در حال اجراست

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج از اجرای پروژه عمرانی پارکینگ شهرداری در فاز اول اجرا با هزینه 14 میلیارد و 395 میلیون و 455 هزار ریال خبر داد.

پروژه پارکینگ شهرداری در فاز نخست در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، علی‌اصغر کمالی‌زاده اظهار داشت: پروژه پارکینگ طبقاتی و کاربری‌های مکمل شهرداری کرج به کارفرمایی شهرداری مرکز در حال اجرا می‌باشد.

وی، مشاور فاز اول و دوم این پروژه را به ترتیب، مهندسین مشاور شورا و مهندسین مشاور نوی ذکر و عنوان کرد: پیمانکاری طرح نیز بر عهده شرکت راه و ساختمانی هنزا می‌باشد.

این مسئول در تشریح مختصات پروژه فوق، گفت: این پروژه عمرانی شامل ساختمان پارکینگ طبقاتی و کاربری‌های مکمل شهرداری کرج می‌باشد و محل اجرای آن نیز جنب ساختمان شهرداری مرکز واقع در بلوار بلال است که هم‌اکنون نیز در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع در حال اجراست.

کمالی‌زاده متراژ کل بنای ساخت را 213 هزار و 266 مترمربع ذکر و بیان کرد: این بنا در 16 طبقه طراحی شده است که پنج طبقه به صورت پارکینگ طبقاتی و در طراز زیر سطح زمین ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: مابقی طبقات نیز شامل ساختمان کاربری‌های مکمل شهرداری می‌باشد که در تراز بالای سطح زمین اجرایی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: متراژ متوسط طبقات پارکینگ حدود یک‌هزار و 800 مترمربع است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج عنوان کرد: متراژ متوسط طبقات پارکینگ حدود هزار و 800 مترمربع و دیگر طبقات حدود هزار مترمربع است.

کمالی‌زاده ادامه داد: اسکلت اصلی سازه به صورت فولادی شامل ستون‌های فولادی و سقف مرکب از فولاد و بتن بوده است، همچنین طبقاتی که در طراز پایین سطح زمین قرار می‌گیرند، توسط دیوار بتنی در محیط سازه نسبت به خاک اطراف مهار شده‌اند.

وی گفت: فونداسیون سازه نیز به صورت گسترده طراحی شده است که در دو طراز مختلف اجرا خواهد شد.

وی سیستم طراحی سازه را به صورت ترکیبی قاب خمشی عنوان و بیان کرد: این سیستم به صورت مفصل طراحی شده است.

این مسئول با اشاره به زمان ابلاغ قرارداد این پروژه عمرانی گفت: مدت اجرای پروژه 24 ماه از زمان ابلاغ قرارداد می‌باشد که به صورت مقطوع در قالب یک قرارداد سر جمع به پیمانکار ابلاغ شده است.

انتهای پیام/2302/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول