اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان مطرح کرد

تاخیر 15 ساله در شناساندن رشته‌های فنی و حرفه‌ای در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: جهت‌گیری به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای 15 سال پیش باید در سطح استان که ماهیت کار آن صنعتی است انجام می‌شد.

تاخیر 15 ساله در شناساندن رشته‌های فنی و حرفه‌ای در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در جلسه شورای آموزش و پرورش که ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: خوزستان در توسعه آموزش عالی در رشته‌های نظری رشد بسیار خوبی داشته است اما باید این مسئله را در نظر داشته باشیم که بازار کار برای این رشته‌ها بسیار کم است و برای حل این مشکل حرکت به سمت آموزش فنی و حرفه‌ای درست است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری و سوق دادن دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای در سال 92، به کندی پیش می‌رود که دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه باید در جهت تسریع این روند تلاش کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پیشرفت رشته‌های فنی و حرفه‌ای در سال 93، 60 درصد پیش‌بینی شده است تصریح کرد: این رشته‌ها می‌توانند بالای 4 تا 5 برابر رشد داشته باشند و با رشد رشته‌های نظری برابری کنند.

وی با اشاره به اینکه 70 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند بیان کرد: این تعداد در سال 86 در حدود 40 هزار نفر بود و این رشد 30 هزار نفری بیشتر در جهت رشته‌های فنی و مهندسی حرکت کرد و 60 درصد دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های فنی و مهندسی تحصیل می‌کنند.

حجازی با بیان اینکه در هنگام انتخاب رشته باید بازار کار را در نظر داشت گفت: بازار کار خصوصی رشته‌های صنعتی، عمرانی و اجرایی فراهم است و اگر شخصی تصمیم داشته باشد در یک کارگاه مشغول به کار شود دیگر نیازی به تحصیلات عالی در رشته‌های نظری ندارد.

وی افزود: جهت‌گیری به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای 15 سال پیش باید در سطح استان که ماهیت کار آن صنعتی است باید انجام می‌شد که متاسفانه با یک وقفه طولانی مواجه شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید از همه ظرفیت داخلی خود برای گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کند گفت: تنها راه برون رفت از افزایش بیکاری و ایجاد اشتغال این است که ظرفیت‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای را افزایش دهیم و این امر نیازمند همکاری همه ارگان‌ها است.

وی به ساختمان‌های مازاد آموزش و پرورش که بدون هیچ استفاده‌ای‌‌ رها شده‌اند اشاره و خاطرنشان کرد: این ساختمان‌ها را با تجهیز می‌توان به یک هنرستان تبدیل کرد بدون اینکه هزینه‌ای برای ساخت و ساز پرداخت شود.

حجازی اظهار کرد: دو سال پیش دانشگاه فنی و حرفه‌ای زیر نظر آموزش و پرورش بود که متاسفانه این مکان به دانشگاه شباهت نداشت و حتی از یک هنرستان کمتر بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت این دانشگاه در حدود چهار هزار نفر بود بیان کرد: با تجهیز و گسترش این دانشگاه ظرفیت آن در حال حاضر به 10 هزار نفر رسیده است.

استاندار خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس در سال 92، وضعیت شهریه مدارس و ثبت نام دانش‌آموزان در دستور کار جلسه بعد شورای آموزش و پرورش قرار بگیرد.

انتهای پیام/72011/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول