اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی همدان خبر داد

واگذاری 650 واحد مسکونی به مددجویان تا پایان سال

مدیرکل بهزیستی استان همدان از واگذاری 650 واحد مسکونی به مددجویان تا پایان سال‌ جاری خبر داد.

واگذاری 650 واحد مسکونی به مددجویان تا پایان سال

مهدی سمواتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه بیش از 30 هزار و 100 معلول جسمی، ذهنی و حرکتی در سطح استان همدان شناسایی شده است، اظهار داشت: از این تعداد 6 هزار نفر معلول به صورت مستمر از سازمان بهزیستی خدمات توانبخشی، گفتاردرمانی و فیزیوتراپی دریافت می‌کنند و مابقی معلولان به صورت موردی از این سازمان خدمات می‌گیرند.

وی از یکی از شاخص‌های توانمند کردن خانواده‌های مددجویی و معلولان را بحث تأمین مسکن برای آنان دانست و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه منعقد شده بین مسکن و شهرسازی، وزرات کشور و بهزیستی، بیش از 2 هزار مددجو از اردیبهشت ماه امسال برای مسکن ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان از واگذاری 650 واحد مسکونی به مددجویان تا پایان سال‌ جاری خبر داد و اضافه کرد: در این شهرستان نیز 57 واحد مسکونی پیش‌بینی شده بود که با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان به مددجویان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 میلیارد تومان کمک هزینه خرید مسکن به مددجویان پرداخت شده، تصریح کرد: در این شهرستان هم به ازای هر واحد مسکونی 4 میلیون تومان و برای خانواده‌های دارای بیش از یک معلول 6 میلیون تومان کمک‌هزینه پرداخت شده است.

سماواتی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر نبود آسایشگاه معلولان در شهرستان اسدآباد گفت: در حال حاضر آسایشگاه‌هایی در سطح شهرستان‌های همدان، ملایر و نهاوند وجود دارد که در صورت نیاز شهرستان اسدآباد به این مرکز، به کمک نماینده مردم در مجلس و فرماندار پیگیر حل این مشکل می‌شویم.

وی با بیان اینکه جدایی معلول از خانواده از سیاست‌های کاری بهزیستی نیست و ما می‌خواهیم چتر حمایتی خانواده از فرزندانشان همچنان ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: با کمک خیرین به دنبال افزایش مراکز توانبخشی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: هم اکنون یکی از خیرین در حال پیگیری ایجاد مرکزی برای نگهداری از سالمندان در اسدآباد است که این مرکز احتمالاً در مجتمع روستای وندرآباد ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر نبود آموزشگاه در اسدآباد برای معلولان زیر 14 سال گفت: کلینیک‌های روزانه‌ای وجود دارد که به وسیله مددکاری می‌توانند آموزش‌ها را ارائه دهند که در شهرستان یک واحد وجود دارد که این امر را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/89008/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول