اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

برپایی غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن بجنورد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: غرفه عفاف و حجاب و مد اسلامی در نمایشگاه قرآن بجنورد برپا می‌شود.

برپایی غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مراکز فعال در این عرصه از قم برای ارائه آثار در این نمایشگاه دعوت شده که محصولات خود را در قالب تصاویر و پوستر به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند.

وی افزود: آثار به نمایش در آمده، پس از انتخاب شهروندان قابل سفارش در غرفه بوده تا برای آنان تهیه شود.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه آیین افتتاح نمایشگاه قرآن کریم بجنورد شنبه 29 تیرماه ساعت 18:30 در محل آموزشگاه شهدای فرهنگی برگزار خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه 52 غرفه برپا خواهد بود که بخشی از فضای نمایشگاه به فعالیت‌های جنبی اختصاص دارد.

* بخش ویژه 19 مهر در نمایشگاه قرآنی بجنورد

وی همچنین از پیش بینی بخش ویژه به عنوان 19 مهر سالروز سفر رهبر انقلاب اسلامی به خراسان شمالی در نمایشگاه قرآنی خبر داد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در این بخش کتاب‌ها و آثار انتشار یافته مربوط به سفر رهبر انقلاب اسلامی به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب اسلامی 19 مهر به مدت هشت روز مهمان مردم ولایتمدار خراسان شمالی بودند.

* رونمایی از تابلوی بزرگ زیارت عاشورا هم‌زمان با نمایشگاه قرآن کریم

وی یکی دیگر از برنامه‌های هشتمین نمایشگاه بزرگ قرآنی مرکز خراسان شمالی را رونمایی از تابلوی بزرگ زیارت عاشورا عنوان کرد.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، این تابلو اثر کاظمیان از هنرمندان شیروانی بوده که پس از رونمایی به مصلای بجنورد انتقال و در این مکان برای استفاده نصب خواهد شد.

* ضرورت توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه

وی با بیان اینکه توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه ضرورت دارد، گفت: بر همین اساس توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه‌های آن در میان عموم، و نیز بسترسازی مناسب برای انس بیشتر آنان با مفاهیم روح‌بخش قرآن کریم از جمله اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، همچنین حمایت از آثار تولیدی این بخش را از محورهای این نمایشگاه برشمرد و گفت: انتظار می‌رود تا آثار تولیدی در حوزه تولید آثار قرآنی با توجه به نیاز جامعه همچنان افزایش یابد.

هدایتی برپایی محافل انس با قرآن کریم و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی را از برنامه‌های این نمایشگاه اعلام کرد.

* تجلیل از فعالان قرآنی خراسان شمالی در نمایشگاه

مسئول اجرایی نمایشگاه قرآن کریم بجنورد هم از برنامه تجلیل از فعالان قرآنی استان در نمایشگاه بجنورد خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد محمدی با بیان اینکه این مراسم در آیین اختتامیه نمایشگاه برگزار خواهد شد، گفت: لوح تقدیر و هدایایی به افراد برتر اهدا می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌های مختلف برای برگزاری نمایشگاه‌های قرآن در خراسان شمالی اظهار کرد: خوشبختانه همکاری خوبی را برای برپایی این دستگاه‌ها برای برگزاری این رویداد فرهنگی شاهد بودیم.

مسئول اجرایی نمایشگاه قرآن کریم بجنورد برگزاری برنامه‌های جنبی را از نقاط قوت این نمایشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم تا مردم بهره لازم را از این برنامه‌ها برای ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه ببرند.

انتهای پیام/63002/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول