اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد

برگزاری جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) در مساجد سراسر سیستان و بلوچستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع)، محافل جشن و شادی در مساجد سراسر استان منتسب و مزین به نام این امام همام برگزار می‌شود.

برگزاری جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) در مساجد سراسر سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام صفر قربانپور با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: شب پانزدهم رمضان المبارک به مناسبت جشن میلاد مسعود سبط اکبر خاندان وحی و رسالت، حضرت ابومحمد امام حسن مجتبی(ع)، محافل جشن و شادی در مساجد سراسر استان منتسب و مزین به نام این امام همام برگزار می‌شود.

وی افزود: مولودی خوانی، برگزاری مسابقه فرهنگی، سخنرانی در خصوص ابعاد شخصیت امام حسن مجتبی(ع) از ویژه برنامه‌های این جشن‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این جشن‌ها را تبیین سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسن مجتبی(ع)، ایجاد شور و نشاط معنوی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان و گرامیداشت سالروز میلاد آن امام همام عنوان کرد.

قربانپور پیرامون ویژه برنامه‌های اجرایی در شهرستان زاهدان بیان داشت: جشن بزرگ میلاد کریم اهل بیت(ع)، سه‌شنبه اول مرداد ماه، ساعت 20:30 دقیقه با سخنرانی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و مداحی محمدرضا منصوری، همراه با اهدای جوایز نفیس به هم‌نامان امام در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان هیرمند شمالی 45 زاهدان برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت(ع)، مراسم معنوی زمزمه دعای پرفیض ابوحمزه ثمالی با سخنرانی حجت‌الاسلام دهبهانی و مداحی منصوری، سه‌شنبه شب اول مرداد از ساعت 21:30 دقیقه در مسجد الزهرا(س) آزادگان زاهدان برگزار می‌شود.

وی گفت: گردهمایی ویژه روحانیون زاهدان به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) با هدف تجدید دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان همزمان با روز سه‌شنبه اول مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در محل این نهاد واقع در میدان آزادی از دیگر ویژه برنامه‌های میلاد امام حسن مجتبی(ع) است.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور روحانیون با بیان این نکته که هر کدام از اهل بیت(ع) با وجود حد اعلی کمال در درجات انسانی دارای یک یا چند صفت مشخص بوده‌اند که از طرف خود اهل بیت(ع) به آنها اطلاق شده متذکر شد: در میان اهل بیت(ع) کسی که از او بارها و بارها صفت کرامت آشکار شده، وجود مبارک امام حسن مجتبی(ع) است.

قربانپور اذعان داشت: امام حسن مجتبی(ع) به کریم اهل بیت(ع) شناخته می‌شود، چراکه آن بزرگوار نه تنها از نظر علم، تقوى، زهد و عبادت، مقامى برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و کمک به نیازمندان نیز سرآمد بود.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول