اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

الغنوشی: تمرد جریان خرابکارانه است که به نفع طرف‌های مشخصی کار می‌کند

رئیس جنبش اسلام گرای النهضه با تاکید بر اینکه دولت ائتلافی تونس از جریان تمرد هراسی ندارد تاکید کرد: این جریانی خرابکارانه است که به نفع طرف‌های مشخصی کار می‌کند.

الغنوشی: تمرد جریان خرابکارانه است که به نفع طرف‌های مشخصی کار می‌کند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، راشد الغنوشی، رهبر جنبش اسلام گرای النهضه تونس دیروز یکشنبه در اظهاراتی که روزنامه الصباح این کشور منتشر کرد تحرکات جریان تمرد تونس را کم اهمیت خواند و گفت: جریان تمرد موجب نگرانی دولت تونس نشده است و فعالیت‌های آن بر برنامه کاری دولت تونس در آینده تاثیری نخواهد گذاشت.

الغنوشی افزود: بر خلاف اینکه برخی طرف‌ها می‌گویند دولت تونس از جریان تمرد هراس دارد و خیلی سریع برای پاسخ به خواسته طرفداران تمرد اقدام به امتیازدهی کرد هیچ پایه و اساسی ندارد زیرا این تحرکات مشکوک که با هدف ایجاد هرج و مرج و بی نظمی ایجاد می‌شود برنامه شفافی ارائه نمی‌دهد بلکه جریان خرابکارانه‌ای است که به نفع طرف‌های مشخصی کار می‌کند و می‌خواهد به هر قیمتی بر قدرت چیره شود و توجهی ندارد که نتیجه این نابسامانی سیاسی چه خواهد بود.

الغنوشی: آزادی تونسی‌ها در قانون اساسی تضمین شده است

رئیس جنبش اسلام گرای النهضه در بخش دیگری از سخنانش به ملت تونس اطمینان خاطر داد که هیچ هراسی نسبت به آزادی‌های فردی و عمومی در تونس نیست.

وی تاکید کرد: برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جنبش النهضه بر پایه آزادی کامل بر اساس اصل «هیچ اجباری در دین نیست» در نظر گرفته شده است.

الغنوشی گفت: آزادی انسان که در پیش نویس قانون اساسی جدید بر آن تاکید شده است نشان می دهد که نخبگان حکومتی در پیاده کردن ارزش آزادی در هر نوع آن نیت صادقانه دارند به گونه‌ای که زمینه مناسبی را برای ایجاد جامعه‌ای دموکراتیک فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: جنبش النهضه بیش از احزاب دیگر در همه گفت‌وگوها و در سخت‌ترین مراحل امتیازدهی کرد با این هدف که توافق ملی محقق شود و همه احزاب و نهادهای جامعه مدنی در کسب منافع تونس شریک باشند.

رهبر النهضه گفت: النهضه درهای گفت‌وگو را به روی همه احزاب سیاسی و مدنی در مسیر دستیابی به توافق به منظور برگزاری انتخابات در سریع ترین زمان ممکن باز گذاشته است و هر کسی تغییر می‌خواهد باید به صندوق‌های رای روی بیاورد.

الغنوشی تعارض اسلام با ارزش آزادی را رد کرد و گفت: جنبش النهضه از گسترده شدن دایره آزادی‌ها هراسی ندارد بلکه درصدد حمایت از دستاوردهای این ارزش است.

وی تاکید کرد: خطر واقعی در تلاش برخی طرف‌ها در جامعه تونسی نهفته است که می‌خواهند ارزش‌های وجودی را در مفاهیمی خاص و اشتباه محدود کنند که با جامعه تونسی تطابق ندارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول