اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

غنوشی: جنگ در مصر به نفع اسلام‌گراها تمام می‌شود/ کودتای سرباز علیه فرمانده رسوایی است

رهبر جنبش اسلام‌گرای النهضه تونس گفت: جنگی که در مصر در اعتراض به سرنگونی دولتی قانونی جریان دارد به نفع اسلام و اخوانی‌ها تمام می‌شود.

غنوشی: جنگ در مصر به نفع اسلام‌گراها تمام می‌شود/ کودتای سرباز علیه فرمانده

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، راشد الغنوشی، رهبر جنبش اسلام گرای النهضه تونس که رهبری ائتلاف حاکم بر این کشور را برعهده دارد، تحولات کنونی در مصر را جنگ برای دفاع از اسلام توصیف کرد.

الغنوشی طی نطقی گفت:در تاریخ، مصر مسلمان جنگ های بزرگی داشته اند جنگ با صلیبی ها، جنگ با تاتارها و همگی به نفع اسلام تمام شده است و امروز جنگ دیگری برای اسلام به راه افتاده است و به نفع اسلام تمام خواهد شد.

غنوشی گفت: کاری از عهده ما برنمی آید غیر اینکه برای برادران خود (اخوان المسلمین) در مصر  دعا کنیم که در مسیر حق ثابت قدم بمانند و پیروزی بزرگ را برای خود محقق کنند.

رئیس جنبش النهضه تونس با انتقاد از برخی طرف ها در تونس که از برکناری محمد مرسی حمایت می‌کنند، گفت: آنچه در مصر اتفاق افتاد آزمایشی شمرده می شود زیرا رسوایی برای کسانی است که دم از دموکراسی می زنند اما دموکراسی را نمی شناسند.

وی افزود:دموکراسی یعنی احترام به نتایج صندوق‌های رای است دموکراسی حکومت نظامیان نیست دموکراسی اجرای تصمیمات سیاسی از سوی سربازان نیست.

غنوشی گفت: کسی که کودتای مصر را فرماندهی کرد مشروعیت خود را از رئیسش که وی را در زندان افکنده است، کسب کرده بود یعنی محمد مرسی، رئیس جمهور مصر وی را برای فرماندهی ارتش تعیین کرده بود یعنی سرباز علیه فرمانده خود کودتا می‌کند و این رسوایی است.

رئیس جنبش النهضه گفت: کسانی که ادعای دموکراسی می کنند اما در کنار کودتاچیان ایستاده اند و وعده می دهند که این شورش ها به دیگر کشورها سرایت می کنند بدانند که هرگز در این کار موفق نمی‌شوند.

انتهای پیام/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول