اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

جنبش تمرد تونس: 372 هزار امضا جمع کرده‌ایم/به‌زودی تاریخ برپایی اعتراضات را مشخص می‌کنیم

جنبش تمرد تونس با اعلام اینکه تاکنون 372 هزار امضا در تایید انحلال مجلس ملی موسسان این کشور جمع آوری کرده است گفت که به زودی تاریخی برای برپایی اعتراضات خیابانی مشخص می‌کند.

جنبش تمرد تونس: 372 هزار امضا جمع کرده‌ایم/به‌زودی تاریخ برپایی اعتراضات را مشخص می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، جنبش تمرد تونس اعلام کرد حدود 372 هزار امضا برای براندازی مجلس ملی موسسان این کشور جمع آوری کرده است.

این جنبش تاکید کرد که تا هفته آینده یک میلیون و 500 هزار امضا جمع خواهد کرد.

محمد بنور، سخنگوی جنبش تمرد تونس در نشستی خبری در پایتخت تونس گفت: این جنبش 24 مرکز هماهنگی در نقاط مختلف کشور اختصاص داده است تا امضاها را از شهروندان جمع کنند و هماهنگی بین تیم های کاری در پایگاه های شبکه اجتماعی فیس بوک و تیم های دیگر که در بیرون فعال هستند وجود دارد.

 جنبش تمرد تونس متشکل از گروهی از جوانان تونسی است که از طریق شبکه های اجتماعی با یکدیگر ارتباط گرفتند و تصمیم به سرکشی علیه سیاست های کشور گرفته اند.

این جنبش اولین برنامه خود را انحلال مجلس ملی موسسان از طریق آگاه کردن مردم قرار داده است و ادعا می کند که مجلس به مشروعیتی که ملت به آن اعطا کرده است احترام نمی گذارد و نمی تواند برنامه سیاسی روشنی ارائه بدهد و هنوز پیش نویس قانون اساسی را نهایی نکرده است.

امیره عکاشه یکی از رهبران جنبش تمرد تونس گفت: کمیته‌هایی متشکل از کارشناسان سیاسی و حقوقی تشکیل شده که نقشه راهی را برای ساماندهی حیات سیاسی پس از براندازی مجلس موسسان تنظیم می کنند و مجلس موسسان از طریق اعتراضات مردمی که زمان برگزاری آن در تاریخ مناسب اعلام خواهد شد سرنگون می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول