اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد

افزایش 80 تومانی نرخ خرید تضمینی گندم و پرداخت مابه‌التفاوت به زارعان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 80 تومان نرخ تضمینی خرید گندم از زارعان استان اردبیل افزایش یافته است.

افزایش 80 تومانی نرخ خرید تضمینی گندم و پرداخت مابه‌التفاوت به زارعان

عادل عبد‌ایمانی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ بر اساس پیگیری‌های لازم و پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی شورای اقتصاد با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم موافقت کرده به طوری که خرید گندم معمولی از نرخ 720 تومان به 800 تومان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت خرید گندم گونه دروان از 750 تومان به 830 تومان افزایش یافته است تا زارعان بتوانند با این افزایش امیدوار به تولید بیشتر در سال‌های آینده باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در مجموع حدود 80 تومان نرخ تضمینی خرید گندم در استان اردبیل افزایش یافته که امیدواریم این افزایش به سرعت اعمال شده و مابه‌التفاوت رقم قبلی و فعلی به حساب زارعان واریز شود.

عبد‌ایمانی در خصوص نحوه پرداخت این مابه‌التفاوت به کشاورزانی که محصول خود را در روزهای گذشته تحویل داده‌اند، گفت: این پرداختی مابه‌التفاوت یا به حساب زارعان در بانک سپه واریز می‌شود، یا بر اساس مشخصاتی که زارعان اعلام کرده‌اند چک تضمینی به آنها از بابت پرداخت مابه‌التفاوت ارائه خواهد شد.

وی افزود: مابه‌التفاوت نرخ گذشته و جدید خرید تضمینی محصول گندم به حساب زارعانی پرداخت می‌شود که محصول خود را به 46 مرکز تعاون روستایی و غله تحویل داده‌اند و افرادی که محصول خود را آزاد فروخته‌اند این پرداختی انجام نخواهد شد.

این مسئول ادامه داد: خرید تضمینی محصولات زراعی همچنان با قوت و قدرت در مناطق مختلف استان اردبیل ادامه دارد به طوری که با اتمام خرید در مناطق شمالی استان برداشت غلات و محصولات زراعی کشاورزان در جنوب و مرکز استان اردبیل نیز آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار امیدواری کرد در سال زراعی جاری با توجه به پیش‌بینی وضعیت مناسب امید می‌رود هم در کشت محصولات و هم تولید آنها با افزایش تولیدات و کیفیت خوبی روبرو شویم تا بتوانیم راندمان تولید را در هر هکتار افزایش دهیم.

عبد‌ایمانی تصریح کرد: در راستای افزایش راندمان آبیاری در استان بیش از 34 هزار هکتار از اراضی به روش مدرن آبیاری می‌شود.

وی در پایان سخنان خود سیاست وزارت جهاد کشاورزی را برای افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی با توجه به کمبود منابع آب اعلام کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: این سازمان در بخش مدیریت آب و خاک تاکنون 34 هزار و 195 هکتار از اراضی استان را با اعتبار یک هزار و 660 میلیارد ریال به صورت آبیاری تحت فشار در‌آورده است.

انتهای پیام/ 62005/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول