اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی:

افزایش آگاهی عمومی موجب کاهش آمار آتش‌سوزی‌ها می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: افزایش آگاهی‌های عمومی در کاهش آمار آتش‌سوزی‌ها تاثیرگذار است.

افزایش آگاهی عمومی موجب کاهش آمار آتش‌سوزی‌ها می‌شود

یوسف یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: رسانه‌ها در فرهنگ‌‌سازی حفظ و صیانت از منابع طبیعی نقش موثری دارند.

وی حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی را از وظایف مهم منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی موجب افزایش آگاهی‌های عمومی در جامعه و کاهش آتش ‌سوزی‌های عمد و یا غیر عمد در جنگل‌ها و مراتع می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به این‌که باید از وقوع هر گونه حریق در جنگل‌ها و مراتع جلوگیری و در حفظ منابع طبیعی تلاش کنیم، رعایت اصول ایمنی، خودداری از روشن کردن آتش در مجاور جنگل‌ها و مراتع در فصل آتش سوزی، پرهیز از انداختن ته سیگار یا کبریت مشتعل در مراتع، جلوگیری از بازی کودکان با کبریت و آتش و پرهیز از ریختن بطری‌ها و شیشه‌های شکسته در مراتع را از مهم‌ترین نکات ایمنی و توصیه‌ها در جلوگیری از ایجاد حریق عنوان کرد.

وی با تاکید بر این‌که حفاظت از منابع طبیعی در گرو مشارکت ملی است، عنوان کرد: هر فرد ‌می‌تواند با مشارکت خود از وقوع هر گونه حریق در جنگل‌ها و مراتع استان جلوگیری و در حفظ منابع طبیعی تلاش کند.

یوسفی با اشاره به این‌که جنگل و مراتع ایران ثروت و سرمایه کشور به شمار می‌رود و تخریب و آتش زدن آن تجاوز به اموال همه مردم و نابودی سرمایه هر فرد ایرانی است، اظهار داشت: جبران آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع میلیاردها ریال ثروت ملی را از بین می‌برد.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی به خصوص از طریق رسانه‌ها ادامه داد: خسارات ناشی از این آتش‌سوزی‌ها سبب نابودی پوشش گیاهی در جنگل‌ها و مراتع و از بین رفتن حاصل دست‌رنج کشاورزان و باغداران، آسیب به محیط زیست و از بین رفتن موجودات زنده، خطر وقوع سیلاب برای ساکنان مناطق مسکونی هم جوار جنگل‌ها و مراتع، آسیب به خاک و ایجاد زمینه‌های فرسایش، ایجاد آلودگی هوا و کاهش اکسیژن و شیوع بیماری‌های تنفسی و ... می‌شود.

انتهای پیام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول