اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر سهل‌انگاری صورت گرفت

وقوع 12 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های شهربابک

امام جمعه شهربابک گفت: وقوع 12 فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های شهربابک همه بر اثر بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری بعضی افراد است.

وقوع 12 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های شهربابک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حجت‌الاسلام حسن منتظری ظهر امروز در جمع نمازگزاران به تحولات مصر اشاره کرد و اظهار داشت: عاقبت محمد مرسی برای ساده‌اندیشان درس عبرتی شد.

وی بیان داشت: با اینکه محمد مرسی چراغ سبزهای مختلفی به آمریکا و غربی‌ها نشان داد و با رژیم صهیونیستی و کشورهای وابسته به آمریکا مانند عربستان همراهی کرد و سوریه را زیر فشار قرارداد، اما به علت اینکه به‌نام اسلام در رأس دولت مصر قرار داشت، آمریکایی‌ها هیچ توجهی به انتخاب مردم نکردند و ثابت کردند که شعارهای دموکراسی و حقوق بشر دروغ محض است.

امام جمعه شهربابک افزود: تا زمانی که اسلام و نظام جمهوری اسلامی در کشور ایران حاکم و ملت ایران خواهان آزادی و استقلال باشند، دشمنان هرگز حق ملت ایران را به رسمیت نمی‌شناسند و بر فشارها و تهدیدات خود می‌افزایند و تنها راه مقابله با دشمنان توجه به تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف است.

منتظری با اشاره به فضائل امام حسن مجتبی (ع) تواضع، فروتنی، خداترسی، روابط حسنه، احترام متقابل و کمک به فقرا و مستمندان را از ابعاد برجسته زندگی آن سرور جوانان بهشتی دانست و ابراز داشت: امام حسن مجتبی (ع) با حضور فعالانه در جنگ‌های صفین و نهروان از آغاز تا پایان مدافع حریم امامت و رهبری بود.

وی امامان معصوم (ع) را بهترین مربیان انسان‌ها برشمرد و گفت: ائمه اطهار (ع) با بهره‌مندی از عصمت و پاکی از هرگونه عصیان به عنوان برترین الگوهای اخلاقی و مربیان انسان‌ها محسوب می‌شوند.

امام جمعه شهربابک با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) بیان داشت:حضرت خدیجه (س) نخستین همسر پیامبر اسلام (ص)، نخستین بانویی که به پیامبر ایمان آورد و تمام اموال خود را به پیامبر اسلام (ص) بخشید و با تمام وجود از رسول خدا (ص) دفاع کرد.

منتظری ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای انس با قرآن کریم دانست و گفت: با وجود اینکه قرآن شفاعت کننده قطعی است، اما در روز قیامت به عنوان یکی از شاکیان مردم است.

وی ابراز داشت: اهمیت ماه مبارک رمضان در نزول قرآن کریم است، بنابراین باید با قرائت، تدبر و عمل به آیات قرآن کریم از مهجور ماندن قرآن جلوگیری کنیم و هر چند که غفلت‌ها و قصورها نسبت به قرآن افزایش یافته است، باید از محضر خداوند متعال و پیامبر اسلام (ص) عذرخواهی کرد.

امام جمعه شهربابک با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در مراتع و روستاهای شهربابک گفت: وقوع بیش از 12 فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های شهربابک همه بر اثر بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری بعضی افراد است.

منتظری تصریح کرد: نابودی ده‌ها‌ هکتار از مراتع طبیعی شهربابک و وارد شدن میلیاردها تومان خسارت مالی خسارات جبران‌ناپذیری است که دقت و مواظبت بیش از پیش مردم از مراتع و اراضی ملی را می‌طلبد.

انتهای پیام/80023/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول