اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

وجود 979 بیمار خاص در کهگیلویه و بویراحمد

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، تعداد بیماران خاص در استان را 979 نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 36 بیمار هموفیلی، 167 بیمار پیوند کلیه، 388 تالاسمی، 132 نفر دیالیزی در استان وجود دارد.

وجود 979 بیمار خاص در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کیان دهراب‌پور شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران به تعداد بیمارستان‌های استان اشاره و اظهار کرد: درحال حاضر 10 بیمارستان در استان وجود دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آن دانشگاهی و سه مرکز آموزشی در مرکز استان خدمات‌دهی می‌کنند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، تعداد بیمارستان‌های غیرآموزشی را پنج بیمارستان عنوان کرد و گفت: بیمارستان‌های سلمان بنیاد شهید استان، زاگرس، بعثت نفت و گاز گچساران، شهدای گمنام تامین اجتماعی و بیمارستان امید پنج بیمارستان غیر آموزشی استان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد مشکلی از لحاظ کمبود تخت ندارند، اذعان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته تا سال 94 وضعیت تخت‌های مصوب به 200 درصد می‌رسد که با عملی شدن این امر تا پایان سال 94 مشکلی در خصوص کمبود تخت در بیمارستان‌های استان داریم.

دهراب‌پور در ادامه به بیمارستان‌های استان و تخت‌های مصوب شده اشاره و بیان کرد: بیمارستان شهرستان دنا شهر سی‌سخت با 96 تخت، بهمئی با 55 تخت، باشت، چرام و لنده هر کدام با 32 تخت هستند که تا پایان سال 94 برای بیمارستان‌ها تخت مصوب داریم.

وجود 28 پایگاه اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد

این مسئول، تعداد پایگاه‌های اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد را 28 پایگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 111 تخت اورژانس داریم که این تعداد نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: 150 متخصص، 14 پزشک فوق تخصص و 9 نفر دندانپزشک متخصص در استان مستقر هستند که به جامعه هدف خدمات‌رسانی‌ می‌کنند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، تعداد بیماران خاص در استان را 979 نفر عنوان کرد و متذکر شد: در حال حاضر 36 بیمار هموفیلی، 167 بیمار پیوند کلیه، 388 تالاسمی، 132 نفر دیالیزی که از این تعداد 438 نفر آن در یاسوج، 283 در دهدشت و 259 نفر دیگر در گچساران هستند.

دهراب‌پور در پایان میانگین بیماران خاص در استان را به نسبت کشوری در وضعیتی نامناسب عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول