اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی:

مطالعه باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی بر لزوم تبدیل مطالعه به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه تاکید کرد.

مطالعه باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالقاسم نصراللهی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه امری ضروری است و باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وی با بیان این‌که توسعه فضاهای کتابخانه نقش موثری در توسعه فرهنگ مطالعه دارد، تصریح کرد: بالا بودن میزان مطالعه یکی از راه‌‌های رسیدن به اهداف فرهنگی است که کتابخانه‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی با تاکید بر این‌که وجود کتابخانه‌های عمومی موجب رشد و شکوفایی اندیشه افراد می‌شود، گفت: وجود کتابخانه عمومی زمینه مشارکت فعالانه افراد جامعه در امور فرهنگی و اجتماعی را فراهم می‌کند که این خود موجب رشد جامعه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز میزان اعتبارات این نهاد در سال‌جاری را 971 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: امسال در حوزه فناوری و اطلاعات 36 میلیون و 150 هزار تومان اعتبار و برای حوزه مشارکت‌ها و شهرداری دو میلیون و 500 هزار تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

محمد حسین مطیعی افزود: در صورتی که تمامی اعتبارات پیش‌بینی شده به صورت کامل تخصیص یابد این اداره خواهد توانست همه طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده را به صورت کامل اجرایی کند.

وی با بیان این‌که در سال گذشته 30 کتابخانه مستقل بخش کودک در استان احداث شده است، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته احداث 30 کتابخانه در دستور کار امسال این نهاد قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ساماندهی آرشیو نشریات، تجهیز دو واحد سیار، برگزاری گردهمایی کتابداران و تجهیز تمامی کتابخانه‌های استان به نرم‌افزار پیام مشرق، برگزاری نشست‌های رابطین فرهنگی، تشکیل حلقه‌ها و گروه‌های مطالعاتی، برگزاری نمایشگاه و ... را از برنامه‌های در دست اقدام اداره کل کتابخانه‌ها در سال‌جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/87001/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول