اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب اعضای شورای شهر شیراز

طرح مطالعات سیستم دوچرخه‌سواری اجرا می‌شود

شورای شهر شیراز با طرح مطالعات سیستم دوچرخه ‌سواری این شهر موافقت کرد.

طرح مطالعات سیستم دوچرخه‌سواری اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بعد از ظهر امروز در سیصدمین جلسه شورای اسلامی این شهر ضمن موافقت با طرح مطالعات سیستم دوچرخه‌سواری مقرر شد ظرف مدت یک ماه پس از تصویب این طرح در شورای ترافیک استان فارس، برنامه زمان‌بندی اجرایی طرح توسط شهرداری به شورا ارائه شود.

بر اساس این طرح ایجاد رغبت در شهروندان برای استفاده از دوچرخه و اولویت نخست آن در خیابان زند است.

خیابان‌های سعدی، هجرت، قاآنی شمالی، مشیر شرقی و سیبویه دیگر هدف‌های معین شده طرح مسیر دوچرخه‌سواری شیراز هستند.

در این طرح با اجرای اولویت اول از تعداد سفرهای مرکز شهر کاسته شده و به مرور فضا برای کاهش تردد و راه‌اندازی مسیرهای بعد ایجاد می‌شود.

بر اساس محاسبات مشاور طرح 20 کیلومتر هسته مرکزی شیراز در حدود 3 میلیارد تومان و مسیر ویژه کل شهر 13 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

در سیصدمین جلسه شورای شهر شیراز همچنین با طرح توسعه حرم سید علاءالدین حسین (ع) موافقت و مقرر شد الحاق فضای باز موجود در ضلع جنوبی حرم به عمق یک‌سوم این فضای باز به عنوان صحن روباز استفاده شود.

در این مصوبه همچنین با الحاق معبر وضع موجود در ضلع شرقی به حرم مطهر به شرط پرداخت حقوق افراد ذی‌نفع در معبر توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه موافقت شد.

بازگشایی معبر جایگزین معبر موجود به عرض 24 متر با هزینه اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس یا از اعتبارات ماده 12 برنامه پنج‌ساله و واگذاری و انتقال سند معبر به‌نام شهرداری شیراز از دیگر مفاد این مصوبه بود.

اجرای این مصوبه منوط به امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین معاونت عمرانی استانداری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس و شهرداری شیراز موکول شد.

انتهای پیام/2448/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول