اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال جاری صورت می‌گیرد

افزایش سهم مهر و لامرد از اعتبارات دو درصد نفت و گاز

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم شهرستان‌های مهر و لامرد از اعتبارات دو درصد نفت و گاز، در سال جاری افزایش چشمگیری می‌یابد.

افزایش سهم مهر و لامرد از اعتبارات دو درصد نفت و گاز

سید موسی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: در قبال خسارات زیست‌محیطی و آلایندگی که به مناطق نفت‌خیز و گازخیز تحمیل می‌شود، طبق قوانین همواره به این مناطق مبلغی از محل درآمدهای حاصل از استحصال نفت و گاز تخصیص می‌یابد تا ضمن جبران نسبی این لطمات، این شهرستان‌ها که به طور معمول از مناطق محروم به شمار می‌روند بتوانند با سرعت بیشتری مسیر رشد و توسعه را طی کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان لامرد با حوزه‌های گازی تابناک، هما و شانول و شهرستان مهر نیز با در اختیار داشتن حوزه گازی وراوی، در زمره شهرستان‌هایی قرار دارند که سالانه مبالغی با عنوان دو درصد نفت و گاز به آنها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: هزینه تخصیص یافته در سال‌های گذشته متناسب با درآمد حاصل از استخراج گاز نبوده و در حق شهرستان‌های مهر و لامرد اجحاف صورت گرفته، از این رو از ماه‌ها پیش به دنبال آن بودیم که بتوانیم راه حلی برای افزایش سهم دو درصد نفت و گاز بیابیم و به همین منظور نشست‌های متعددی با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت برگزار کردیم و از سوی دیگر نیز چند جلسه با مسئولان بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور داشتیم که در نهایت به راهکارهای مناسبی رسیدیم.

نائب رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه بیان داشت: در این جلسات فرمول‌های مختلفی را بررسی کرده و در نهایت با اتخاذ شیوه‌نامه‌ای مناسب مقرر شد، سقف اعتبارات شهرستان‌های مهر و لامرد از محل دو درصد نفت و گاز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

موسوی با اعلام اینکه این اعتبارات به تصویب رسیده و مبلغ دقیق آن به‌زودی به استان فارس ابلاغ می‌شود، اظهار امیدواری کرد که افزایش اعتبارات مشکلات دستگاه‌های اجرایی و در نهایت معضلات مردم لامرد و مهر را با سرعت بیشتری حل کند و شاهد سرعت بخشیدن به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در این شهرستان‌ها باشیم.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول