اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توضیحات روابط عمومی ‌برق منطقه‌ای فارس در خصوص ‌قطع برق ‌لامرد‌

روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس‌ در مورد قطع برق شهر لامرد توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات روابط عمومی ‌برق منطقه‌ای فارس در خصوص ‌قطع برق ‌لامرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به دنبال اعلام‌ قطع برق در روز  22 تیر ماه در شهر گرمسیری لامرد که گاهی دمای هوا در آن به بیش از 49 درجه می‌رسد، مسئول روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس از قول مدیرعامل این شرکت توضیحاتی را در این خصوص به دفتر استانی خبرگزاری فارس ارسال کرد.

روابط عمومی برق منطقه‌ای فارس در این جوابیه ‌با تایید قطع برق دو ساعته ‌در لامرد اعلام کرد: در این شهر ایستگاه 132 کیلوولت با ظرفیت 130 مگاولت آمپر برای تأمین برق حدود 55 مگاولت آمپر احداث شده است.

در ادامه این جوابیه افزوده شده است: تجهیزاتی که وظیفه برق‌رسانی را دارند، همواره در معرض تنش‌های الکتریکی و مکانیکی به همراه گرمای شدید در حدود 50 درجه سانتی‌گراد و بیش از آن هستند، از این رو خرابی آنها با تمام عملیات سرویس و نگهداری اجتناب‌ناپذیر است.

در ادامه این پاسخ‌نامه تصریح شده است: بار بالای فیدرهای خروجی به همراه گرمای منطقه، موجب ترکیدن CT یکی از فیدرهای خروجی و به تبع آن آسیب دیدن نیمه‌ای از باسبار 20 کیلوولت شده و در زمان حادثه بار ایستگاه 50 مگاوات بوده که در حدود 30 مگاوات برای دو ساعت خاموشی اعمال شده است.

روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس با پذیرش اینکه خاموشی اعمالی با هماهنگی شرکت توزیع، بیشتر به مشترکان بزرگ و کشاورزی اطراف لامرد داده شده و این شهر به همراه مراکز حساس برق‌دار بوده‌اند و بعضی از خطوط از ایستگاه‌های همجوار برق‌دار شده‌اند، ابراز داشته است: حادثه در ساعت 15:10 اتفاق افتاده که در ساعت 17:50 با تلاش و کوشش فراوان همکاران این شرکت عادی شده است.

این روابط عمومی اطلاع‌رسانی خاموشی برق در این شهر گرمسیری در ماه مبارک رمضان را روا ندانسته و آن را نادیده گرفتن اجر اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران برای رفع عیب برشمرده است.

به گزارش فارس، ساکنان لامرد که این روزها دمای بالای 45 درجه سانتی‌گراد و بالاتر از آن را تحمل می‌کنند، با تماس‌های مکرر خود عدم تداوم قطع برق در این شهر را مدیون اطلاع‌رسانی به موقع خبرگزاری  فارس دانسته و از اینکه سرانجام مسئولان برق منطقه‌ای این استان پس از چند روز از اعلام این خبر، از طریق تهران و مقامات مافوق متوجه و مجبور به پاسخ‌گویی شده‌اند ابراز خرسندی می‌کنند.

انتهای پیام/2448/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول