اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه ماه گذشته

225 هزار برگ تخلف در کرمان صادر شده است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در سه ماه ابتدای سال جاری 225 هزار و 771 برگ تخلف در استان کرمان صادر شده است.

225 هزار برگ تخلف در کرمان صادر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد حجت‌آبادی پیش از امروز در نشست خبری اظهار داشت: جایگاه کشوری استان کرمان در بحث ترافیک بسیار مطلوب است و توانسته‌ایم با همکاری همه دستگاه‌ها و مردم در تلفات جاده‌ای نیز کاهش خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به کاهش 91 نفری و 38 درصدی تلفات جاده‌ای استان کرمان طی سه ماه ابتدای سال جاری ابراز داشت: در 29 روز گذشته از تیر ماه جاری نیز 34 نفر کاهش کشته و 111 نفر کاهش مجروحی داشتیم که معادل‌ 58 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

حجت‌آبادی مجموع تصادفات سه ماه گذشته از سال جاری استان کرمان را 484 فقره عنوان کرد و افزود: 93 فقره تصادف فوتی و 391 فقره تصادف جرحی بودند.

وی تصریح کرد: در مجموع تصادفات سه ماه سال جاری 151 نفر در جاده‌های استان کرمان کشته و 664 نفر مجروح شدند.

حجت‌آبادی خاطر نشان کرد: از مجموع تصادفات سه ماه گذشته 219 فقره با 45 درصد مربوط به واژگونی خودرو، 220 فقره با 46 درصد مربوط به برخورد وسایل نقلیه با یکدیگر و 45 فقره مربوط به برخورد با عابر پیاده است.

وی گفت: 48 درصد از تصادفات در راه‌های اصلی استان 96 فوتی و 343 مجروح و 52 درصد تصادفات در راه‌های فرعی و روستایی 55 فوتی و 321 مجروح بر جای گذاشته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار داشت: 33 درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌ها است که طی سه ماه گذشته 20 فوتی و 193 مجروح داده‌اند.

وی افزود: 34 درصد از تصادفات در ساعت‌های 20 تا چهار صبح رخ می‌دهد و 66 درصد نیز مربوط به ساعت‌هایی است که روشنایی روز وجود دارد.

حجت‌آبادی تصریح کرد:‌ عدم توجه به جلو 34 درصد، تخلف از سرعت مطمئنه 18 درصد، انحراف به چپ 14 درصد، عدم رعایت حق تقدم 12 درصد، عدم توانایی در کنترل خودرو 11 درصد و تغییر ناگهانی مسیر شش درصد از دلایل تصادفات را شامل می‌شوند.

وی بیان داشت: عمده تصادفات با 58 درصد مربوط به خودروهای سواری، 17 درصد موتورسیکلت‌ها، 12 درصد وانت‌بار‌ها و دو درصد مربوط به سواری‌های کرایه و اتوبوس‌ها است.

حجت‌آبادی بیشترین تصادفات استان کرمان را در محور سیرجان - بندرعباس اعلام و خاطر نشان کرد: این محور با توجه به ترانزیتی بودن، بیشترین حمل و نقل مسافر و بار را دارد.

وی عنوان کرد: محور انار ـ رفسنجان، کهنوج ـ بندرعباس، سیرجان ـ شهربابک، سیرجان ـ شیراز، جیرفت ـ کهنوج، شهربابک ـ انار، فهرج ـ زاهدان، بافت ـ کرمان و جیرفت ـ بافت در رده‌های بعدی قرار دارند.

حجت‌آبادی گفت: طی سه ماه گذشته یک هزار و 279 موتورسیکلت و 2 هزار و 51 خودروی سواری در استان کرمان توقیف شده‌ است.

وی ابراز داشت: در سه ماه ابتدای سال جاری در برخورد با تخلفات 225 هزار و 771 برگ جریمه صادر شده که 33 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد دارد.

حجت‌آبادی اذعان داشت: 70 درصد تخلفات ثبت شده مربوط به سرعت غیرمجاز و 42 درصد مربوط به سبقت غیرمجاز است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: عدم استفاده از کمربند ایمنی 93 درصد و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی 143 درصد در سه ماهه گذشته افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: در 29 روز تیر ماه جاری 18 جلد گواهینامه و 487 دستگاه خودرو در استان کرمان ضبط و توقیف شده است.

حجت‌آبادی افزود: سه پاسگاه پلیس راه طی سال جاری در شهرستان‌های رفسنجان، زرند و جنوب استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمان به اجرا و اتمام مرحله اول طرح تابستانی پلیس راه اشاره کرد و گفت: مرحله دوم این طرح از 19 مرداد آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.

وی ابراز داشت: در این طرح 600 نفر نیروی انسانی از پلیس راه، 150 دستگاه خودروی محسوس، 30 دستگاه خودروی نامحسوس، 100 دستگاه دوربین سیار سرعت‌سنج و 20 دستگاه دوربین ثابت سرعت‌سنج مورد استفاده قرار گرفت که این تعداد در مرحله دوم این طرح نیز مورد استفاده هستند.

حجت‌آبادی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های تست اعتیاد رانندگان نیز در تمام‌ محورهای اصلی استان مستقر شده‌ و در این رابطه امکانات خوبی در استان وجود دارد تا با رانندگان متخلف برخورد شود.

انتهای پیام/80017/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول