اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره کل میراث فرهنگی فارس صورت گرفت

اجرای برنامه‌های رمضانیه و تابستانه در شیراز

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، با همکاری حوزه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، اقدام به اجرای برنامه‌های رمضانیه و تابستانه برای علاقمندان کرده است.

اجرای برنامه‌های رمضانیه و تابستانه در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، با شروع تعطیلات تابستان و آغاز سفرهای تابستانی و همچنین به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، این اداره کل با همکاری سازمان محیط زیست فارس و آموزشگاه هتلداری، گردشگری و طبیعت‌گردی تجربی و دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی فرهنگ سیر پارس اقدام به برگزاری سلسله برنامه‌هایی در راستای توسعه گردشگری این استان همراه با معرفی بسته‌های جدید سفر کرده است.

این برنامه‌ها شامل رویت هلال ماه مبارک رمضان در گهواره دید، جشنواره آموزشی آشنایی با نجوم و آسمان فارس همراه با تور عکاسی روز و شب، ستاره‌شناسی عملی، اجرای تور رصد بزرگترین باران شهابی (برسیاوشی) است.

همچنین در مجموعه جهانی پاسارگاد و باغ ارم شیراز و تور پرنده‌نگری همراه با کلاس‌های آموزشی همراه پرندگان بومی و مهاجر در طبیعت فارس در ایام تابستان ویژه عموم علاقمندان و گردشگران برگزار می‌شود.

از سویی در همین راستا کلاس‌های آموزشی و عکاسی در شب و روز ویژه علاقمندان برگزار شد.

علاقمندان برای اطلاع و ثبت نام در این جشنواره می‌توانند هر روزه در ساعت اداری به آموزشگاه گردشگری تچر واقع در خیابان زند، ابتدای خیابان شهید فقیهی ساختمان نظر طبقه سوم مراجعه کنند یا با شماره تماس‌های 2356606- 09179103024 تماس گیرند.

بررسی «رمضان در آیینه ادب ایرانی»

بر اساس این گزارش همچنین با حضور جمعی از علاقمندان، نشست «رمضان در آیینه ادب ایرانی» از سلسله برنامه‌های گردشگری رمضان در مرکز شیرازشناسی برگزار شد.

در این نشست که به همت معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و با همکاری حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز و آموزشگاه گردشگری، هتلداری و طبیعت‌گردی تچر برگزار شد، سعید قشقایی از پژوهشگران برتر در حوزه ادبیات آیینی درباره جایگاه روزه در ادیان مختلف و رمضان در تاریخ ادبیات ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.

این برنامه روز گذشته در مرکز شیرازشناسی واقع در بوستان بعثت شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/‌2448/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول