اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ساوجبلاغ خبر داد

آغاز مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن در ساوجبلاغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ از آغاز اجرای مرحله دوم طرح تربیت حافظان کلام‌الله مجید در این شهرستان خبر داد.

آغاز مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن در ساوجبلاغ

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: جامعه ما یک جامعه اسلامی بوده و به فضل الهی مردمانی مومن‌، معتقد و با ایمان داریم.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ترویج معارف و تعالیم دینی است و با توجه به ایمان و اعتقادی مردم مسلمان ما دارند، در سال‌های اخیر شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و معنوی بسیاری خوبی در کشور بودیم.

این مسئول افزود: یکی از این برنامه‌ها اجرای فعالیت‌های قرآنی و با هدف ترویج تعالیم قرآنی است که خوشبختانه استقبال بسیاری خوبی از سوی اقشار مختلف مردمی به ویژه نسل جوان و دانشجویان از این طرح‌ها شده است.

اسلامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه وضعیت طرح تربیت حافظان قرآن که در سال‌های اخیر به صورت سراسری در کشور اجرا شده، در ساوجبلاغ در شرایطی است؟ گفت: خوشبختانه دوره نخست این طرح با موفقیت اجرا شد و توانستیم تعداد زیادی از جوانان را جذب کنیم.

وی در ادامه به تشریح دستاوردهای اجرای مرحله نخست طرح تربیت حافظان قرآن کریم در ساوجبلاغ پرداخت و گفت: در این مرحله بیش از دو هزار و 300 داوطلب برای حضور در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و با توجه به اینکه دوره نخست اجرای این طرح را تجربه می‌کردیم، مشارکت مردم خیلی خوب بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ افزود: برای تربیت این تعداد علاقه‌مند به حفظ کلام‌الله مجید حدود 70 مربی را جذب کردیم و خوشبختانه دوره نخست طرح با موفقیت به اتمام رسید.

اسلامی ادامه داد: با توجه به استقبال خوبی که مردم به ویژه دانشجویان و جوانان داشتند، در ماه مبارک رمضان امسال نیز دومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن در ساوجبلاغ آغاز شده است.

وی بیان داشت: مرحله ثبت نام از متقاضیان روزهای پایانی را سپری می‌کند و به زودی دوره‌های آموزشی را آغاز خواهیم کرد.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن در ساوجبلاغ چه تفاوتی با مرحله نخست خواهد داشت؟ گفت: در این مرحله ما بر کیفیت آموزش‌ها توجه بیشتری خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم از تجربه دوره نخست برای رفع کاستی‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین برای جذب بیشتر نسل جوان و تشویق آنها به حفظ کلام‌الله مجید، مشوق‌هایی چون اعطای گواهینامه رسمی حفظ قرآن و همچنین تقدیر از نفرات برگزیده و نخبه را هم در این دوره در دستور کار خواهیم داشت.

اسلامی در پایان اظهار داشت: با توجه به استقبال خوبی که مردم از طرح فوق داشته و دارند، چند روز دیگر زمان ثبت نام را تمدید کرده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به ستاد اجرای طرح حافظان قرآن برای شرکت در دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کنند.

لازم به توضیح است، از سوی روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ در همین رابطه اطلاعیه‌ای صادر و اعلام شده است که علاقه‌مندان به شرکت در طرح تربیت حافظان قرآن، می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم به این اداره در شهرک اداری هشتگرد مراجعه کنند.

افراد برای ثبت‌نام تنها کافی است که کپی کارت ملی و کپی شناسنامه خود را به همراه داشته باشند و برای اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره‌های 44221140 و 44221130 با کد 026 تماس بگیرند.

انتهای پیام/2302/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول