اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان قزوین:

امر کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: امر کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شده و کتاب با زندگی مردم عجین شود.

امر کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیین افتتاح ایستگاه مطالعه دادسرای عمومی و انقلاب قزوین ظهر امروز با حضور صادقی‌نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین، مولایی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین و جمعی از مسئولان و کارشناسان دادسرا و کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در حاشیه این مراسم اضافه کرد: اهمیت مطالعه و نقش آن در ارتقای سطح فرهنگی جامعه بر کسی پوشیده نیست.

وی با تأکید بر اینکه امر مطالعه باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، افزود: فرهنگ مطالعه در جامعه وجود دارد ولی این فرهنگ میان مردم به عادت تبدیل نشده و اغلب در این زمینه سهل‌انگاری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: کودکان و نوجوانان باید هرچه بیشتر با مطالعه و کتابخوانی انس بگیرند زیرا کتاب خواندن برای کودکان و آموزش مطالعه به آن‌ها کمک می‌کند تا در دوران نوجوانی در حل مشکلات خود تواناتر باشند و با سختی‌های زندگی بهتر مقابله کنند.

صادقی‌نیارکی تأکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تنها از سنی که کودک خواندن و نوشتن را می‌آموزد شروع نمی‌شود بلکه فرآیندی است که از بدو تولد آغاز شده و در مراحل مختلف سنی اشکال گوناگونی به خود می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به طرح «ایستگاه مطالعه» تصریح کرد: این طرح می‌تواند موجب پر شدن مفید اوقات افراد در مکان‌های پرترددی مثل دادسرا شود و زمینه آرامش روحی و فکری آن‌ها را نیز فراهم سازد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه به دلیل بی‌بصیرتی و ناآگاهی افراد رخ می‌دهد که در صورت افزایش دانش و اطلاعات مردم بسیاری از این مشکلات رخ نخواهد داد.

وی در پایان بر لزوم توسعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان قزوین و به ویژه برای مددجویان زندان‌ها و خانواده‌های آن‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/77003/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول