اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

تصویب قانون جامع دهیاری در دستور کار است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: دغدغه دهیاران تصویب قانون جامع دهیاری است بنابراین با تلاش‌های انجام شده امید است با تصویب آن دغدغه مردم حل شود.

تصویب قانون جامع دهیاری در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی استانداری البرز، مجید عبداللهی گفت: مشکلی که ما تاکنون در حوزه دهیاری‌ها داشته‌ایم بحث امنیت شغلی آنان است که این دغدغه شغلی به‌زودی در سراسر کشور حل خواهد شد.

درجه‌بندی و سطح سواد دهیاری‌ها معیار اصلی انتخاب دهیاران است

وی ادامه داد: بر اساس ماده 48 قانون انتخاب دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها باید دهیاران دهیاری‌های درجه یک تا دو را از بین افراد دیپلم، دهیاران دهیاری‌های درجه سه تا چهار را از افراد فوق‌دیپلم و دهیاران دهیاری‌های درجه پنج و شش را از بین افراد لیسانس و به بالا در چهارمین دوره فعالیت شوراهای روستاها انتخاب کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور طرح هادی را سند توسعه روستا ذکر کرد و گفت: هر اتفاقی در روستا می‌افتد باید در قالب طرح هادی صورت گیرد.

این مسئول وظیفه ذاتی دهیاری‌ها در روستاها را مجری طرح‌های توسعه در روستاها عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تخلفات و عوارض خارج از محدوده و حریم شهرها اشاره کرد و گفت: خارج از محدوده و حریم شهرها هر اتفاقی بیفتد مسئولیت آن بر عهده دهیاران است.

این مسئول مجری صدور مجوز تفکیک اراضی و ساخت و ساز در دهیاری‌ها را بر عهده بخشداری عنوان کرد.

تعاونی‌های روستایی باعث رونق اقتصادی روستا می‌شود

وی در خصوص افزایش دهیاری‌ها و تعاونی روستایی در استان البرز گفت: افزایش تعداد دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی نشان‌دهنده اهمیت موضوع و جدیت استانداری‌ها در توسعه کمی تعاونی‌ها در مناطق روستایی در راستای سیاست‌های ارتقای سهم تعاون است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه اظهار داشت: تشکیل و توسعه این شرکت‌ها گام موثری در جهت ایجاد منابع درآمدی پایدار و کاهش زمان و هزینه‌های اجرایی پروژه‌های عمرانی بوده و از طرفی باعث هم‌افزایی، ‌اشتغالزایی و خودکفایی دهیاری‌های عضو می‌شود.

عبداللهی گفت: اجرای طرح هادی را با هدف توسعه فضاهای شهری و عمران و آبادانی بیشتر دنبال می‌کنیم تا بر اساس همین رویکرد بتوانیم چهره روستاها و مناطق محروم را بازسازی و مرمت کنیم.

این مسئول یادآور شد: دهیاری به عنوان نماینده دولت در روستا و شوراهای اسلامی روستایی به عنوان نماینده مردم باید بر تقاضای اجرای طرح هادی در روستا اصرار بیشتری ورزند.

وی تصریح کرد: با توجه به نو پا بودن دهیاری‌ها و یا عدم آموزش متناسب با شرح وظایف دهیاران و دست‌اندرکاران مربوطه، دهیاران نتوانستند از ظرفیت‌های به‌وجود آمده استفاده کنند در این راستا تاکنون دو میلیون نفر ساعت آموزش‌های لازم را دیده‌اند که گامی بسیار موثر در راستای آشنایی با نوع فعالیت‌های آنان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2302/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول