اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شال:

استکبار ‌ستیزی در دولت‌های نهم و دهم شدت گرفت

امام جمعه شهر شال گفت: استکبار ستیزی در دولت‌های نهم و دهم شدت گرفت که این اصل جزو نقاط برجسته این دولت در طی چند سال اخیر بشمار می‌رود.

استکبار ‌ستیزی در دولت‌های نهم و دهم شدت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی شالی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر شال با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) همواره در شرایط سخت و دشوار همواره و همراه با پیامبر اسلام گام برمی‌داشت و نخستین زنی بود که به ایشان ایمان آورد.

وی به دیدار اعضای هیئت دولت و رئیس جمهور با مقام معظم رهبری طی روز‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: مسئله استکبار‌ستیزی در طی دولت‌های نهم و دهم با شدت بیشتری ادامه یافت که این مسئله حائز اهمیت می‌باشد.

امام جمعه شهر شال ادامه داد: دولت‌های نهم و دهم دارای نقاط ضعف و قوتی بودند و خدمت بی‌منت و کار بی‌وقفه جزو برجسته‌ترین نقاط قوت این دولت محسوب می‌شود.

امام جمعه شهر شال به اهمیت گرامیداشت شب‌های قدر پرداخت و تصریح کرد: مسلمانان و به ویژه افراد گناهکار باید عادت به راز و نیاز را در این ماه در خویش تقویت کنند چنانچه طبق آیه قرآن کریم ناله گناهکار در نزد خداوند از ستایش تسبیح‌کنندگان نیز بیشتر بوده و کار ملائکه نیز همواره تسبیح و سجود بر انسان است.

وی با بیان اینکه فرشتگان در شب قدر بر زمین آمده و عبودیت و بندگی انسان‌ها را مشاهده می‌کنند، تصریح کرد: بنابر روایات میرزای ملکی تبریزی اعتراف و اقرار به گناه بسیار مهم بوده و خداوند متعال نیز این اعتراف و اقرار به گناه در لیالی پر فیض قدر را دوست دارد.

امام جمعه شهر شال با اشاره به اینکه طبق روایات و سخن بزرگان عظمت شب قدر فراتر از خیال و تصور بیان شده است، ابراز داشت: بنابر گفته میرزا جواد آقا ملکی تبریزی افرادی که مایل به درک شب قدر باشند از یک سال پیش در این فکر بوده و توفیقات این شب را به دست آورند.

موسوی شالی با اشاره به روایات متعدد در خصوص ضرورت توجه به ایام لیالی قدر تصریح کرد: بنا بر حدیثی از امام سجاد که از پیامبر اسلام نیز منقول شده است در شب‌های قدر فرشتگان و ملائکه بر زمین فرود آمده و در شرق و غرب عالم اعمال را ثبت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین حجت‌الاسلام حسین انصاری نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دانسفهان اظهار داشت: بهره‌گیری از ثواب و برکات ماه مبارک رمضان باید توسط روزه‌داران پیگیری شده و تمامی افراد لازم است نسبت به ذخیره‌سازی توشه معنوی برای خود اهتمام داشته باشند.

امام جمعه دانسفهان به سالروز وفات حضرت خدیجه اشاره کرد و افزود: حضرت خدیجه بانویی فداکار و با اراده بودند که همراه و یار پیامبر در شرایط سخت با اهدای مال و ثروت خویش اسلام را در زمانی که نوپا بود یاری رسانید.

وی به تحولات مصر و وقوع دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم برخی کشور‌ها اشاره و تصریح کرد: ملت مصر باید با اتحاد و انسجام به سوی باز پس‌گیری انقلاب خویش به پیش رفته و مانع از نفوذ ابرقدرت‌های استکباری بر خود شود.

انتهای پیام/77005/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول