اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی خمین:

افزایش مهارت‌های اساسی زندگی سبب پیشگیری از اعتیاد می‌شود

رئیس بهزیستی شهرستان خمین افزایش مهارت‌های اساسی زندگی را گامی موثر در پیشگیری از اعتیاد دانست.

افزایش مهارت‌های اساسی زندگی سبب پیشگیری از اعتیاد می‌شود

اسماعیل خانجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی است که متاسفانه امروز بسیاری از خانواده‌‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: خانواده حریم امن و آرامش فرد است و چنانچه این آرامش از خانواده‌ها گرفته شود، ستیز و اختلاف جایگزین آن ‌می‌شود و گرایش به ناهنجاری‌ها افزایش پیدا می‌کند.

رئیس بهزیستی شهرستان خمین گفت: از عوامل مهم گرایش به اعتیاد می‌توان به یک سری علل اجتماعی چون دسترسی آسان به مواد مخدر، نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی، محیط جغرافیایی، محل سکونت و دوستان ناباب و والدین بی‌مسئولیت اشاره کرد که هر کدام از این عوامل به نوعی در روند شکل‌گیری اعتیاد در فرد موثرند.

خانجانی تاکید کرد: نابرابری اقتصادی به طور مستقیم منجر به اعتیاد فرد نمی‌شود، ولی می‌تواند زمینه‌ساز فقر و مشکلات اجتماعی شود از این رو به طور غیر مستقیم عاملی در گرایش افراد به مواد مخدر محسوب می‌شود.

وی پیرامون راهکارهای مقابله با اعتیاد عنوان کرد: ایجاد و تقویت مراکز مشاوره و روان‌شناسی به منظور آنکه افراد بتوانند به راحتی مشکلات روانی خود را با مشاوران در میان بگذارند می‌تواند یک راهکار صحیح و منطقی در امر مقابله با این ناهنجاری باشد، همچنین آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، آموزش سجایای نیک اخلاقی به فرزندان توسط والدین، ایجاد اعتماد به نفس در فرزندان توسط والدین و مربیان و معلمان از جمله مواردی است که در پیشگیری از اعتیاد موثر است.

رئیس بهزیستی شهرستان خمین تصریح کرد: امروزه سازمان بهزیستی گسترده‌ترین شبکه پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور را در اختیار دارد و خدمات پیشگیرانه خود را به جمعیت هدف ارائه ‌می‌‌دهد.

خانجانی تاکید کرد: برای حل این معضل بخش غیر دولتی باید مسئولانه و هدفمند با کمک و نظارت بخش دولتی به میدان بیاید تا بتوان پدیده اعتیاد را کنترل و ریشه‌کن کرد.

انتهای پیام/87011/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول