اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز برداشت خارک و رطب از باغات دشتی

سرپرست جهاد کشاورزی دشتی از برداشت خارک و رطب از باغات نخیلات دشتی خبر داد.

آغاز برداشت خارک و رطب از باغات دشتی

‌‌‌امرالله احمدی ‌امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی‌ افزود: کار برداشت ‌خارک و رطب از باغات خرمای شهرستان دشتی شروع شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی دشتی افزود: در شهرستان دشتی یک هزار و 970 هکتار از سطح اراضی‌، زیر کشت نخیلات قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود 210 تن خارک و رطب برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

احمدی خاطرنشان کرد: در این اراضی کشاورزی بیش از 350 هزار اصله نخل است که برداشت رطب ‌به لحاظ شرایط دمایی و اقلیمی و بادهای گرم موسومی‌، امسال زودتر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برداشت خرما از شهریور ماه در این شهرستان آغاز می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 8 هزار و 300 تن خرما و رطب برداشت شود که یک‌هزار و 600 تن آن به صورت رطب و 6 هزار و 700 تن آن به صورت خرما برداشت و روانه بازار مصرف شود.

احمدی یادآور شد: رطب و خرمای گنتار که از تولیدی نخیلات دشتی می‌باشد که یکی از بهترین، مرغوبترین  و با کیفیت‌ترین گونه رطب و خرما در استان بوشهر است.

وی افزود: خرما و رطب شهرستان بیشتر از نوع گنتار و شکر است که اکثر آنها  در حاشیه پایه کوه ه‌ند، لاور شرقی، سرمک، دشت پلنگ، باغان، کردلان، شنبه، سنا و کاکی کشت شده است.

انتهای پیام/66006/ش20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول