اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نمین:

دهیاری‌های نمین به 61 مورد افزایش می‌یابد

فرماندار شهرستان نمین گفت: با اضافه شدن تعداد دهیاری‌های جدید مجموع دهیاری‌های شهرستان نمین به 61 مورد افزایش می‌یابد.

دهیاری‌های نمین به 61 مورد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید تقی دریتیم عصر امروز در همایش دهیاران و اعضای شوراهای روستا در نمین اظهار داشت: با فعال شدن دهیاری‌های جدید امکان برنامه‌ریزی و توسعه مناطق روستایی بهتر فراهم شده و جذب اعتبارات نیز در چارچوب قانونی و مشخص انجام می‌شود.

وی از کسب مجوز لازم برای ارتقای 13 «ده» به دهیاری خبر داد و تصریح کرد: با این افزایش تعداد دهیاری‌های شهرستان نمین به 61 مورد افزایش می‌یابد و اهالی روستا می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

دریتیم خاطرنشان کرد: دهیاران می‌توانند با استفاده از ظرفیت موجود در مناطق روستایی توسعه کالبدی و ظاهری روستا را به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تدارک ببینند تا با کاسته شدن از آسیب‌ها یک فرآیند مطلوب و رو به رشد در مناطق محروم و روستایی اتفاق بیفتد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: یکی از اولویت‌های توسعه مناطق محروم و روستایی پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی برای بهسازی این مناطق است که به نظر می‌رسد استقبال خود روستاییان نیز از این طرح به شکل گسترده در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است.

وی سهمیه امسال این شهرستان را در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی بیش از 620 مورد اعلام کرد و ادامه داد: ثبت‌نام از متقاضیان و دریافت مدارک و پرونده از آنها برای بهره‌مندی از این تسهیلات آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار نمین بیان کرد: در همین رابطه 130 نفر متقاضی جدید به بانک‌های عامل معرفی شده و اقدام به تشکیل پرونده داده‌اند.

دریتیم با اعلام اینکه در حال حاضر 70 درصد مناطق روستایی و محروم نمین از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن بهره‌مند شده و موفق به ساخت خانه‌های مقاوم کرده‌اند، یادآور شد: هنوز برای رسیدن به 100 درصد ضریب اطمینان برای تقویت واحدهای مسکونی روستایی فاصله داریم که امیدواریم با تلاش دهیاران و بنیاد مسکن بتوان در این زمینه موفق عمل کرد.

وی به ارتباط‌گیری بیشتر دهیاران برای تشویق و ترغیب مردم به استفاده از تسهیلات اشاره کرد و گفت:‌ در این زمینه خود روستاییان نیز متوجه اهمیت مقاوم‌سازی شده‌اند و با علاقه‌مندی خاص در این حوزه کارها و برنامه‌های اجرایی را انجام می‌دهند.

دریتیم افزود: بر اساس برآورد کارشناسان خسارت مالی که در مناطق زلزله‌زده رخ می‌دهد باید برای جبران این خسارت هزینه‌هایی صرف شود در مقایسه با هزینه مقاوم‌سازی بسیار بالاست و از همین روست که برای پیشگیری از این حوادث، تلفات و خسارات ناشی از آن مقاوم‌سازی مساکن روستایی در اولویت قرار گرفته است.

رئیس شورای مسکن شهرستان نمین تصریح کرد: در خوش‌بینانه‌ترین وضعیت بیشتر از دو برابر اعتبار مورد نیاز برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در صورت بروز زلزله و یا حوادث دیگر هزینه می‌شود.

وی این مقاوم‌سازی را در حقیقت نوعی عمل پیشگیرانه در علاج واقعه قبل از وقوع حادثه توصیف کرد و اظهار داشت: ‌انتظار ما از دهیاران این است که ثمرات و فواید این طرح‌ها را به مردم گوشزد کنند.

دریتیم همچنین ضرورت همکاری و همدلی دهیاران را برای حل مشکلات زیست‌محیطی، بهداشتی، درمانی، تأمین آب شرب سالم و رفع بسیاری از معضلات روستاییان را مورد تاکید و توجه قرار داد تا عموم روستاییان ساکن بتوانند از مزایای آن بهره بگیرند.

انتهای پیام/62003/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول