اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا:

امور مالی دهیاری‌های صومعه‌سرا تجمیع می‌شود

فرماندار صومعه‌سرا گفت: تمام مباحث امور مالی دهیاری‌های صومعه‌سرا به تفکیک روستاهای هر بخش تجمیع می‌شود.

امور مالی دهیاری‌های صومعه‌سرا تجمیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، میرزا حسینعلی‌زاده عصر امروز در همایش دهیاران در سالن اجتماعات فارابی این شهرستان به مناسبت سالروز تشکیل دهیاری‌ها، اظهار کرد: دهیاران قلب تپنده مسئولیت و خدمت در روستاها هستند.

وی با تبریک فرارسیدن ماه بندگی و مهمانی معنوی خداوند، تصریح کرد: امیدواریم خداوند در این ماه پر برکت توفیق روزه‌داری خالصانه را به بندگان خود عنایت کند.

فرماندار صومعه‌سرا، رمضان را ماه تهذیب و طهارت نفس خواند و گفت: باید از فرصت‌های این ماه نهایت بهره را برد.

*وجود 119 دهیاری در روستاهای صومعه‌سرا

وی از دهیاران خواست تا فضای معنوی لازم برای اجرای اعمال عبادی و دینی روزه‌داران را در روستاها فراهم کنند.

حسینعلی‌زاده از وجود بالغ بر 119 دهیاری در روستاهای صومعه‌سرا خبر داد و بیان کرد: این دهیاری‌ها از آغاز فعالیت تاکنون خدمات مؤثری را در حوزه فعالیتی خود انجام داده‌اند.

به گفته وی، اکنون 20 روستای صومعه‌سرا به دلیل نداشتن مقدار جمعیتی معیار بدون دهیاری هستند.

*آشنا نبودن به وظایف منشأ اصلی اختلاف نظر شوراها و دهیاران است

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به ضرورت تعامل بین دهیاران و منتخبان جدید شوراهای روستا، یادآور شد: دهیاران جزو مدیران دولتی در روستاها محسوب می‌شوند که تعامل آنها با شوراها بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: به‌زودی همایش توجیهی وظایف متقابل شوراها و دهیاران در صومعه‌سرا برگزار می‌شود تا سیاست‌گذاری‌های قبلی و جدید وظایف خدماتی روستاها به آنها ابلاغ شود.

حسینعلی‌زاده با بیان اینکه دهیاران وقت بیشتری برای شناخت مسئولیت و وظایف خود در روستاها بگذارند، اذعان کرد: این آشنایی بر وظایف موجب کاهش مشکلات متعدد روستا و اهالی روستانشین می‌شود.

وی، منشأ بسیاری از اختلاف نظر و دیدگاه‌های بین شوراهای اسلامی روستا و دهیاران را آشنا نبودن آنها بر وظایف و مسئولیت‌های خود دانست.

این مسئول، با تصریح بر اینکه دهیاران فرمانداران در روستاها محسوب می‌شوند، ادامه داد: تمام مسایل روستاها باید با مدیریت و تلاش دهیاران برطرف شوند.

وی تدبیر و مدیریت شایسته را رمز موفقیت دهیاران در روستا خواند و متذکر شد: دهیاران از هرگونه اختلاف‌افکنی و تنش در حوزه مسایل مختلف پرهیز کنند.

*امور مالی دهیاری‌های صومعه‌سرا تجمیع می‌شود

حسینعلی‌زاده به اعتبار دهیاران با وجود انواع مشکلات کنونی در روستاها اشاره کرد و گفت: اعتبار دهیاران در دو بخش دولتی و درآمدی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: دهیاران به تدریج باید بودجه دو بخشی خود را به طرف درآمدزایی در اعتبارات سوق دهند.

فرماندار صومعه‌سرا، بودجه و اعتبار بخش دولتی و درآمدی دهیاری‌ها را بیت‌المال دانست و خاطرنشان کرد: مسئولیت دهیاران در پشت خرج‌کرد این اعتبارها نهفته است.

وی از تجمیع امور مالی دهیاری‌های صومعه‌سرا خبر داد و افزود: تمام مباحث امور مالی دهیاران صومعه‌سرا به تفکیک روستاهای بخش مرکزی، تولمات و میرزا کوچک در راستای تنظیم بودجه‌ها، هزینه‌کردها و موجودی حساب‌ها تجمیع می‌شود.

حسینعلی‌زاده، با تصریح بر اینکه برای دهیاری‌های هر بخش از صومعه‌سرا یک مسئول مالی انتخاب می‌شود، اذعان کرد: تمام برنامه‌های مالی دهیاران به صورت مدون تنظیم و مشخص می‌شود.

وی یادآور شد: به‌زودی نرم‌افزارهای مالی نیز برای تنظیم امور مالی و ارائه آن به مسئول مالی هر بخش در اختیار دهیاران صومعه‌سرا قرار می‌گیرد.

*تمرکز مناطق گردشگری گیلان در روستاها

این مسئول با اشاره به حوزه گردشگری روستاهای صومعه‌سرا، افزود: تمرکز مناطق گردشگری گیلان بر عکس دیگر استان‌های کشور در روستاهای آن است.

وی از دهیاران خواست تا نسبت به پاکیزگی روستاهای صومعه‌سرا و برجسته‌سازی قابلیت‌های گردشگری آنها اهتمام بیشتری داشته باشند.

حسینعلی‌زاده، عامل اصلی تصادف در جاده‌های روستایی را حضور دست‌فروشان در کنار جاده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: دهیاران صومعه‌سرا با نیروی انتظامی، مدیران و روسای اداره‌ها و اعضای شورای تأمین این شهرستان در راستای کاهش مشکلات روستایی همکاری و تعامل مضاعفی برقرار کنند.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور دهیاران هشت روستای صومعه‌سرا به دلیل داشتن کارنامه خدماتی تجلیل شدند.

انتهای پیام/84003/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول