اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

20 روستای استان قم صاحب دهیاری می‌شوند

استاندار قم از کسب مجوز‌های لازم برای تاسیس دهیاری در 20 روستای فاقد دهیاری استان قم خبر داد.

20 روستای استان قم صاحب دهیاری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم رضا پیریایی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی دهیاری در روستاهای استان اظهار داشت: وجود دهیاری‌ها یک امر بسیار مطلوب در راستای حل مشکلات روستاییان و رونق عمران و آبادانی در این مناطق است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از مجموع 174 روستای استان، 83 روستا از خدمات دهیاری بهره‌مند هستند، از اعلام موافقت وزیر کشور برای تاسیس دهیاری در 20 روستای دیگر استان خبر داد و افزود: این 20 روستا جزء روستاهای بالای 30 خانوار استان هستند که با توجه به نیاز آن‌ها و شرایط داشتن دهیاری به وزارت کشور پیشنهاد شده بودند.

استاندار قم با بیان اینکه بر اساس تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه باید در تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور دهیاری ایجاد شود گفت: در این زمینه شرایط روستاهای فاقد دهیاری استان بررسی و در صورت کسب حد نصاب لازم، طبق قوانین و مقررات مربوطه نسبت به تاسیس دهیاری در آن‌ها اقدام خواهد شد.

پیریایی با اشاره به لیست روستاهای موافقت شده در ابلاغ اخیر وزیر کشور اظهار داشت: تاسیس دهیاری در هفت روستای بخش مرکزی، شش روستای بخش خلجستان، سه روستای بخش جعفرآباد، سه روستای سلفچگان و یک روستای بخش کهک بر اساس قانون بلامانع است.

انتهای پیام/2258/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول