اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

پلمب ساخت و سازهای غیر‌مجاز ادارات دولتی در اردبیل

شهردار اردبیل گفت: ما با پلمب هرگونه ساخت و ساز غیر‌مجاز و فضاهایی که در قالب ادارات و نهادهای دولتی صورت می‌گرفت از آنها خواستیم تا با کسب مجوز و پروانه قانونی از شهرداری به فعالیت خود ادامه دهند.

پلمب ساخت و سازهای غیر‌مجاز ادارات دولتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل که با حضور اعضا در ساختمان شورا برگزار شد، اظهار داشت: در این رابطه شهرداری ساخت و ساز غیر‌مجاز تالار شهر اردبیل که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گرفت و همچنین احداث طبقات فوقانی راهنمایی و رانندگی را گرفته و پلمب کرده است و در این راستا تلاش کرده تا آنها موظف به دریافت پروانه و پرداخت حق و حقوق شهرداری باشند.

وی با یادآوری اینکه پرونده تخلفاتی بازرسی در ساخت و ساز غیر‌مجاز طبقه دوم ساختمان اداری آنها در شهرک اداری به کمیسیون ماده 100 ارجاع شده است، عنوان کرد: به صراحت اعلام می‌کنیم هیچ دستگاه دولتی و سازمانی حق ندارد بدون کسب مجوز لازم و پروانه قانونی ساخت و سازی را انجام دهد.

شهردار اردبیل با انتقاد از برخی دستگاه‌ها و نهادهایی که سعی دارند با ساخت و سازهای غیر‌مجاز شهرداری را دور بزنند، افزود: این دور زدن نیست، بلکه زیر‌پا گذاشتن قانونی است خودمان علاقمند هستیم دیگران به این قانون و مقررات پایبند باشند.

بدری ادامه داد: ما در قالب اکیپ‌های اجرائیات به جد با ساخت و سازهای غیر‌مجاز چه دولتی و چه غیر‌دولتی برخورد شدید خواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم افراد و دستگاه‌های دولتی بدون اینکه حق و حقوق شهرداری را پرداخت کنند، به ساخت و سازهای خود ادامه دهند.

 

افزایش مدت فعالیت پیمانکاران آنها را ترغیب به خرید تجهیزات مدرن می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نامه ارجاع شده به شورای شهر مبنی بر کسب مجوز برای انتشار آگهی انتخاب پیمانکار امورات خدمات شهری برای سه سال تصریح کرد: تجربه شهرهای بزرگ همچون تبریز نشان می‌دهد که در مدت یک سال پیمانکاران آن هم پیمانکار امورات خدمات شهری زیاد راغب و علاقمند نیستند تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن و مناسب خریداری کنند، چرا که در این یک سال پیمان ریسک بسیار بالاست.

شهردار اردبیل گفت: برای رفع این مشکل ما درخواست کردیم تا با مجوز شورا مدت پیمان سه سال شود تا آنها با اعتماد و همچنین امیدواری بیشتر به کار و فعالیت خود در مدت سه سال بکوشند تا هم تجهیزات و امکانات مدرن و جدید و دستگاه‌های مکانیزه خریداری کنند و هم در فعالیت‌های خود مشکلات احتمالی را برطرف کنند.

بدری ابراز داشت: بر اساس آیین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری‌ها هیچ مانعی در افزایش مدت پیمان برای سه سال وجود ندارد بلکه پیمانکاران با دلگرمی بیشتر فعالیت خود را انجام خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای هر منطقه چهار‌گانه شهرداری اردبیل یک پیمانکار مجزا در امورات خدمات شهری به کارگیری کردیم، به گونه‌ای که هم اکنون چهار پیمانکار کار رفت و روب و خدمات شهری را انجام می‌دهند و به نظر می‌رسد اگر مدت پیمان آنها افزایش یابد آنها با نظارت و دقت بیشتر کار خواهند کرد.

شهردار اردبیل یادآور شد: ‌پیمانکاران رفت و روب و خدمات شهری ویژه هستند که نظیر آنها کمتر راغب به انجام فعالیت مشابه می‌باشند و ما قطعاً در این پیمان سه ساله سعی خواهیم کرد برای هر سال شروط و قواعد خاص نظارتی و اجرایی را در نظر بگیریم تا آنها با خود مختاری یا رفتارهای خودسرانه نتوانند حرکتی خلاف برنامه خدمات شهری انجام دهند.

بدری در پایان سخنان خود گفت: برای تکمیل تعریض پل گلمغان با مجوز شورای شهر 500 میلیون تومان اعتبار در متمم بودجه پیش‌بینی شده که قطعاً برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/62001/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول