اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اسلام سنگر به سنگر کفر جهانی را عقب می‌راند

آیت‌الله خامنه‌ای : ای مخالفین و دشمنان اسلام ای دنیای کافر ای دنیای شرق و غرب که خدا و توحید اسلام را نمی فهمید و نمی توانید قبول کنید ، بدانید این هنوز اول کار است ، اسلام خواهد آمد و سنگر به سنگر شما و کفر جهانی را عقب خواهد نشاند .

اسلام سنگر به سنگر کفر جهانی را عقب می‌راند

رخدادهای 27 تیر 1359

چکیده

  • آیت الله خامنه ای در خطبه های نمازجمعه امروز تهران اظهار داشتند : باید توجه کنید آنکه میخواهد روحانیت را بکوبد اول به سراغ چهره های برجسته روحانیت می رود ، در داخل البته گروه ها و عناصر آنقدر گستاخ نشده اند که صریحا امام را بکوبند سعی می کنند که چهره های روحانیت را که برجسته هستند بکوبند .
  • رادیو پاریس صبح امروز با قطع برنامه های خود خبر حمله به منزل بختیار یکی از رهبران پرنفوذ جبهه ملی و آخرین نخست وزیر رژیم سابق را منتشر کرد .
  • پس از دو روز و یک شب آرامش نسبی در مرز ایران و عراق امشب نیروهای بعث عراق با توپخانه ، خمپاره انداز و سایر سلاح های سبک و سنگین پاسگاه های مرزی برار عزیز و پرویز واقع در مرز قصر شیرین را زیر آتش گرفتند .

آیت الله خامنه ای : دشمن به فکر این است که مردم سلاح خود را بر زمین بگذارند

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های نمازجمعه امروز تهران اظهار داشتند : دشمن به صورت شبانه روز در این فکر است که شما سلاحتان را زمین بگذارید و از سلاحتان غافل بمانید و به مجرد این غفلت به شما حمله کنند .

ایشان ادامه دادند : غیر از سلاح ظاهری که این هم برای شما لازم است سلاح دیگری وجود دارد که شما را بر دشمن پیروز کرد ، آن سلاح ایمان و اعتقاد به اسلام و توحید و عشق به تشکیل حکومت اسلامی و علاقمندی به رهبری امام امت است ، این سلاح برنده تری است ، دشمن چند ماه فعالیت کرده بود خیال می کرد که شما سلاح را بر زمین گذاشته اید ،  یا لا اقل بخشی از مردم سلاح را بر زمین گذاشته است ، خیال می کردند که شما دیگر وحدت کلمه ندارید .

 

رادیو پاریس صبح امروز با قطع برنامه های خود خبر حمله به منزل بختیار یکی از رهبران پرنفوذ جبهه ملی و آخرین نخست وزیر رژیم سابق را منتشر کرد . به گزارش رویترز بختیار به هنگام حمله افراد مسلح در خانه بود ولی به دلیل عکس العمل پلیس های محافظ وی که آپارتمان مسکونی بختیار را تحت مراقبت دارند آسیبی به وی نرسیده است . در پی درگیری بین پلیس و مهاجمان سه نفر کشته شدند .

می خواستند سران موثر روحانیت را اعدام کنند

آیت الله خامنه ای افزودند : آنها شکست خوردند و نتوانستند حمله خود را سامان دهند ، الان سران کفر و نفاق در زندان های شما مردم انقلابی در همین جا به سر می برند و اعتراف به جنایات خودشان کردند ، این جنایت کاران بزرگ قبول کردند که قصد داشتند تعداد کثیری از مردم را اگر مقاومت کردند قتل عام کنند و قبول کردند که قصد داشتند عناصر برجسته و موثر روحانیت را اعدام کنند و قصد داشتند نگذارند هیچ نفسی از اسلام دم بزند ، در اعلامیه هایشان که پخش می کردند تاکید داشتند که هیچ فرهنگ غیر ایرانی [اسلام و قرآن را اینها غیر ایرانی می دانند] نباید در ایران وجود داشته باشد .

اسلام سنگر به سنگر کفر جهانی را عقب می راند

ایشان خاطرنشان کردند : اینکه طلیعه حکومت اسلامی است ، اینکه چند درصد اسلام است ، ای مخالفین و دشمنان اسلام ای دنیای کافر ای دنیای شرق و غرب که خدا و توحید اسلام را نمی فهمید و نمی توانید قبول کنید ، بدان این هنوز اول کار است ، اسلام خواهد آمد و سنگر به سنگر شما و کفر جهانی را عقب خواهد نشاند .

چهره های برجسته روحانیت را می کوبند / شایعه ها و تهمت ها بی حساب نیست

خطیب جمعه تهران در ادامه به حملات دشمن علیه روحانیت اشاره کرده و ادامه دادند : باید توجه کنید آنکه میخواهد روحانیت را بکوبد اول به سراغ چهره های برجسته روحانیت می رود ، دشمن در خارج به جای اینکه مطلق روحانیت را بکوبد امام را می کوبد ، در داخل البته گروه ها و عناصر آنقدر گستاخ نشده اند که صریحا امام را بکوبند سعی می کنند که چهره های روحانیت را که برجسته هستند بکوبند ، این شایعه ها و تهمت ها ، این بی اعتقاد کردن ها نسبت به چهره های فاخر و عناصر ممتاز روحانیت بی حساب و کتاب نیست . (1)

حمله مسلحانه به خانه بختیار

رادیو پاریس صبح امروز با قطع برنامه های خود خبر حمله به منزل بختیار یکی از رهبران پرنفوذ جبهه ملی و آخرین نخست وزیر رژیم سابق را منتشر کرد . به گزارش رویترز بختیار به هنگام حمله افراد مسلح در خانه بود ولی به دلیل عکس العمل پلیس های محافظ وی که آپارتمان مسکونی بختیار را تحت مراقبت دارند آسیبی به وی نرسیده است . در پی درگیری بین پلیس و مهاجمان سه نفر کشته شدند . (2)

مهاجمین توسط پلیس فرانسه دستگیر شدند . ماهیت گروه مهاجم هنوز مشخص نشده است اما رادیو فرانسه در گزارشی تاکید کرد یکی از مهاجمین پاسپورت سوری و دیگری دارای پاسپورت لبنانی بوده و نفر سوم هنوز چیزی نگفته است . (3)

درگیری در مزرهای ایران و عراق بار دیگر شروع شد

پس از دو روز و یک شب آرامش نسبی در مرز ایران و عراق امشب نیروهای بعث عراق با توپخانه ، خمپاره انداز و سایر سلاح های سبک و سنگین پاسگاه های مرزی برار عزیز و پرویز واقع در مرز قصر شیرین را زیر آتش گرفتند . نیروهای سپاه پاسداران به این تجاوز پاسخ داد ند ، بر اثر اصابت خمپاره عراقی ها به یکی از کوره های گچ بری یک کارگر مجروح شده و به بیمارستان مهدی رضایی قصر شیرین منتقل شد.(4)

پی نوشت :

1- جمهوری اسلامی ، 28 تیر 1359 ، صفحه 16

2- جمهوری اسلامی ، 28 تیر 1359 ، صفحه 16

3- جمهوری اسلامی ، 28 تیر 1359 ، صفحه 3 ،

4- اطلاعات ، 28 تیر 1359 ، صفحه 16

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول