اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

می‌خواهند اطرافیان رئیس‌جمهور را بکوبند!

نوبری رئیس بانک مرکزی در پاسخ به اعلام جرم کمیسیون بررسی غارت اموال بانک مرکزی علیه خود طی نامه‌ای نوشت: می‌خواهند اطرافیان رئیس‌جمهور را بکوبند و بعد برنامه مطرح شده در نوار [آیت] را پیاده سازند .

می‌خواهند اطرافیان رئیس‌جمهور را بکوبند!

رخدادهای 21 تیر1359

چکیده

  • آیت الله دکتر محمد جواد باهنر عضو شورای انقلاب: در اجرای توطئه کودتای نوژه کشورهای آمریکا ، عراق ، مصر و نیز رژیم صهیونیستی نقش عمده ای داشتند .
  • سید محمد خاتمی نماینده اردکان یزد در مقاله ای نوشت : پر واضح است که اگر خواستی و تمایلی و نظری در میان مردم بر خلاف مکتب و معیارهای مکتبی پیدا شد نشانه آن است که این جمع دارد از معیارهایی که یک امت باید داشته باشد خارج می شود و طبیعی است که نظر نماینده یا نمایندگان مکتب بر خواست انحرافی مردم مقدم داشته می شود.
  • خبرگزاری تاس شوروی گزارش داد وارد شدن فانتوم های آمریکایی به مصر نشان می دهد که این کشور به یک سرپل آمریکا در منطقه تبدیل شده است.
  • سید محمد حسین عادلی کاردار سفارت ایران در کانادا سیاست کانادا در قبال ایران را محکوم کرد و یادآور شد این سیاست که با فشار آمریکا اتخاذ می شود به ضرر منافع ملی کانادا است .
  • بنی صدر رئیس جمهور گفت : اینک من به شما اطلاع می دهم که یک توطئه بزرگتر از این توطئه که خنثی شد نیز کشف کرده ایم و آن را به موقع به اطلاع شما می رسانیم .
  • رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اعلام جرم کمیسیون بررسی غارت اموال بانک مرکزی علیه خود به اتهام انتصاب عوامل اسرائیل در این بانک طی نامه ای نوشت : می خواهند اطرافیان رئیس جمهور را بکوبند .

آیت الله باهنر فاش کرد ؛ نقش عراق و مصر در کودتای نوژه

آیت الله دکتر محمد جواد باهنر عضو شورای انقلاب طی گفت و گویی اظهار داشت : توطئه ای که قرار بود چهارشنبه شب توسط ماموران سیا و عده ای از عناصر ضد انقلاب و خود فروخته به مورد اجرا در آید توسط سپاه پاسداران و مردم خنثی شد ، در اجرای این توطئه کشورهای آمریکا ، عراق ، مصر و نیز رژیم صهیونیستی نقش عمده ای داشتند .

حضور افراد صاحب نام میان دستگیر شده ها

در بین افراد دستگیر شده عده ای از شخصیت های صاحب نام که زمانی برای خود اسم و رسمی داشتند نیز هستند که هم اکنون تحت بازجویی می باشند ، کودتاگران با همکاری آمریکا ، عراق ، مصر و اسرائیل می خواستند نقاط حساس کشور را بمباران کنند ، این نقاط حساس عبارت بودند از اقامتگاه امام ، مدرسه فیضیه قم ، ستاد کمیته مرکزی ، محل های مرکزی سپاه پاسداران ، مقر رئیس جمهور و نخست وزیری و......(1)

 

خاتمی اخیرا گفته است ما برای فاشیست ها هم آزادی قائل هستیم . خاتمی در این زمینه گفته است « آنکه آزادی‌خواه است آزادی را برای همه می‌خواهد حتی فاشیست‌ها، اما فاشیست‌ها جز برای خود برای کس دیگری آزادی نمی‌خواهند» و حال با توجه به سخنان اخیر خاتمی نقبی به مقاله 33 سال پیش وی در روزنامه اطلاعات می زنیم و می پرسیم آیا نظرات یک فاشیست که روشن است با معیارهای مکتبی امت اسلام منافات دارد در جامعه اسلامی باید فرصت ظهور و بروز داشته باشد ؟ آیا نماینده مکتب که به گفته خاتمی همان ولایت فقیه است می تواند به یک فاشیست این آزادی را بدهد که در کشور اسلامی توطئه کند و یا نظریات انحرافی خود را در نمایشگاه افکار عمومی عرضه دارد ؟ ابهام در نظریات خاتمی تا بدان پایه پیش رفته است که بی بی سی فارسی بنگاه خبری حامی فتنه گران در کشور نیز این ابهام و ضعف نظریه پردازی را تاب نیاورده و به بررسی نظرات اخیر خاتمی و تمایزات روز افزون آن پرداخته است .

سید محمد خاتمی: نظر نماینده مکتب بر خواست اکثریت منحرف مقدم است

سید محمد خاتمی نماینده اردکان یزد در مجلس شورای اسلامی درآخرین شماره از سلسله مقالات تحلیلی خود در تبیین ولایت فقیه که در روزنامه اطلاعات منتشر شده است امروز به امامت و رسالت او پرداخت .

در بخش از این مقاله آمده است : اسلام به جامعه ای ارزش و اعتبار می دهد که عنوان امت بر آن صادق باشد و امت موظف است که مکتب را حاکمیت بخشد و در نتیجه با انتخاب آزاد خود کسی یا کسانی را بر می گزیند که وجودشان تجسم و تبلور ارزش های مکتبی باشد و پر واضح است که بر این اساس اگر خواستی و تمایلی و نظری در میان مردم بر خلاف مکتبی و معیارهای مکتبی پیدا شد نشانه آن است که این جمع دارد از معیارهایی که یک امت باید داشته باشد خارج می شود و طبیعی است که نظر نماینده یا نمایندگان مکتب که به وسیله خود مردم انتخاب شده است و نظر اش نظر مکتبی است بر خواست انحرافی مردم مقدم داشته می شود و این عین احترام به امت است خواه با معیارهای مورد قبول امروزیان بسازد و خواه نسازد . (2)

مصر سرپل امپریالیزم آمریکا است

خبرگزاری تاس شوروی گزارش داد وارد شدن فانتوم های آمریکایی به مصر نشان می دهد که این کشور به یک سرپل آمریکا در منطقه تبدیل شده است. بر اساس این گزارش آمریکا لوازم الکترونیکی وارد مصر کرده و 500 تن از کارشناسان سرویس های زمینی نیروی هوایی خود را در آن کشور مستقر کرده است . این خبرگزاری می افزاید سادات و اطرافیانش آلت دست سیاست دراز مدت آمریکا شده اند و هدف این سیاست تقویت حضور نظامی و سیاسی آمریکا در منطقه خاورمیانه و تحت فشار قرار دادن جنبش های آزادی بخش عرب و ایجاد شرایط لازم برای غارت ثروت های منطقه است . (3)

مانور نظامی سپاه برای مقابله با توطئه های احتمالی

یک گردان از افراد سپاه پاسداران در یک منطقه نظامی واقع در حوالی لوشان و منجیل با تاکتیک های مختلف حمله و اشغال با حضور ابوشریف قائم مقام سپاه و نیز فرمانده تکاوران دریایی دست به مانور زدند . ابوشریف طی گفت و گویی با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود : در این مانور همچنین عملیات صحرایی و هجوم به مراکز دشمن با اسلحه های سنگین توپخانه و خمپاره انداز به نحو موفقیت آمیزی انجام گرفت . (4)

کاردار سفارت ایران در کانادا سیاست های این کشور را محکوم کرد

سید محمد حسین عادلی کاردار سفارت ایران در کانادا طی مصاحبه ای با روزنامه سیتی زن سیاست کانادا در قبال ایران را محکوم کرد و یادآور شد این سیاست که با فشار آمریکا اتخاذ می شود به ضرر منافع ملی کانادا است و اثر منفی بر روابط این کشور با کشورهای اسلامی و در حال توسعه می گذارد . وی از قول وزیر امورخارجه ایران گفت : کانادا باید برای اشتباهات خود از ایران پوزش بخواهد و ما در حال حاضر به عادی شدن روابط دو کشور فکر نمی کنیم . (5)

توطئه بزرگتری را کشف کرده ایم که بعدا اعلام می کنیم

دکتر ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور که برای بازدید به اراک رفته بود در جمع مردم این شهر گفت : در همه جا شایع می کنند که رئیس جمهور از سپاه ناراضی است و می خواهند این نهاد انقلابی را تضعیف کرده و از بین ببرند . وی گفت : اینها ظاهرا می خواهند رئیس جمهور را نزد سپاه از اعتبار بیندازند اما در اصل هدفشان این است که سپاه را از چشم رئیس جمهور بیندازند تا طرح توطئه هایشان قابل عمل گردد .

بنی صدر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : ما اگر می خواهیم این جامعه اسلامی را بنیاد بگذاریم اول باید سلطه خارجی را در کشور از بین ببریم ، راه توطئه ها را ببندیم ، اینک من به شما اطلاع می دهم که یک توطئه بزرگتر از این توطئه که خنثی شد نیز کشف کرده ایم و آن را به موقع به اطلاع شما می رسانیم . (6)

 

خبرگزاری تاس شوروی گزارش داد وارد شدن فانتوم های آمریکایی به مصر نشان می دهد که این کشور به یک سرپل آمریکا در منطقه تبدیل شده است. بر اساس این گزارش آمریکا لوازم الکترونیکی وارد مصر کرده و 500 تن از کارشناسان سرویس های زمینی نیروی هوایی خود را در آن کشور مستقر کرده است .

نوبری در پاسخ به اتهامات : ما کارهای زیادی کرده ایم !

علیرضا نوبری در پاسخ به هیئت پاکسازی بانک ها در جوابیه ای نوشت :  نظام بانکی کشور در عرض 8 ماهی که اینجانب در بانک مرکزی ایران به کار مشغول شده ام توانسته است کشور را از بلبشو و بیکاری و هرج و مرج اقتصادی به قرار و قاعده ای برساند ، ما بیکاری را جذب کرده و از بین برده ایم ، ما کشاورزی را به تکان در آورده ایم و امسال محصولات داخلی کفاف احتیاجات ما را خواهد داد ، ما سیستم اعتبارات کشور را به طور انقلابی عوض کرده ایم و آن چه را که سابق فقط در شهرهای بزرگ در دست معدودی پخش می شد اکنون در تمام شهرها و روستاها و بخصوص در بین طبقات مستضعف پخش می شود .

رئیس بانک مرکزی بدون هیچ گونه اشاره ای به ادعاهای مطرح شده از سوی هیئت پاکسازی بانک ها به ذکر اقدامات انجام شده در سطح کشور پرداخته و ادامه داد : ما آمریکای جهانخوار را در صحنه نبرد اقتصادی محروم کرده ایم ، ما اجازه نداده ایم اروپا بتواند با توقیف پول های ما شریان حیات اقتصادی و البته سیاسی ما را قطع کند .

می خواهند اطرافیان بنی صدر را بکوبند !

نوبری همچنین در پاسخ به اعلام جرم کمیسیون بررسی غارت اموال بانک مرکزی علیه خود به اتهام انتصاب عوامل اسرائیل در این بانک طی نامه ای نوشت : می خواهند اطرافیان رئیس جمهور را بکوبند و بعد برنامه مطرح شده در نوار [آیت] را پیاده سازند . (7)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 21 تیر 1359 ، صفحه 2

2- اطلاعات ، 21 تیر 1359 ، صفحه 9 ، پیش از این به بررسی نظرات خاتمی د ر باب ولایت فقیه و تغییرات بنیادین این نظریه در طول سالیان پس از انقلاب پرداخته ایم ولی در این شماره خالی از لطف نیست که به یکی از سخنان اخیر خاتمی بپردازیم که طی آن گفته است ما برای فاشیست ها هم آزادی قائل هستیم . خاتمی در این زمینه گفته است « آنکه آزادی‌خواه است آزادی را برای همه می‌خواهد حتی فاشیست‌ها، اما فاشیست‌ها جز برای خود برای کس دیگری آزادی نمی‌خواهند» و حال با توجه به سخنان اخیر خاتمی نقبی به مقاله 33 سال پیش وی در روزنامه اطلاعات می زنیم و می پرسیم آیا نظرات یک فاشیست که روشن است با معیارهای مکتبی امت اسلام منافات دارد در جامعه اسلامی باید فرصت ظهور و بروز داشته باشد ؟ آیا نماینده مکتب که به گفته خاتمی همان ولایت فقیه است می تواند به یک فاشیست این آزادی را بدهد که در کشور اسلامی توطئه کند و یا نظریات انحرافی خود را در نمایشگاه افکار عمومی عرضه دارد ؟ ابهام در نظریات خاتمی تا بدان پایه پیش رفته است که بی بی سی فارسی بنگاه خبری حامی فتنه گران در کشور نیز این ابهام و ضعف نظریه پردازی را تاب نیاورده و به بررسی نظرات اخیر خاتمی و تمایزات روز افزون آن پرداخته است . بی بی سی فارسی در مقاله ای به قلم محمدرضا یزدان پناه نوشته است : «رئیس جمهور سابق حتما می‌داند که وقتی از آزادی "فاشیست‌ها" که مسببان یکی از بزرگترین جنگ‌ها و کشتارهای نژادی تاریخ هستند دفاع می‌کند، دفاع نکردن از آزادی مروجان و معتقدان دیگر مکاتب فکری که هرگز از نظر نفرت پراکنی و جنایت به گرد پای فاشیست‌ها هم نمی‌رسند، بسیار دشوار می شود.» نویسنده در ادامه به یکی از سخنان اخیر خاتمی پرداخته و می نویسد : «مواضع علنی و صریح آقای خاتمی گویای چنین اعتقادی نبوده است. او تاکنون بارها تأکید کرده که وقتی از آزادی یا مردم سالاری صحبت می‌کند، قرائتی از این مفاهیم را بیان می‌کند که با مذهب شیعه، دین اسلام و سنت‌های جامعه ایران همخوانی دارد.رئیس جمهور سابق ایران همین اواخر به تصریح گفته بود «ما قبول داریم، هر نظامی با کسانی که قصد براندازی دارد باید برخورد کند» و نویسنده در ادامه چنین نتیجه می گیرد که « آیا دفاع از آزادی فاشیست‌ها به معنای نوعی چشم بستن بر جنایت‌های پیروان این مکتب و دیگر مکاتب خشن و نفرت پراکن تاریخ معاصر نیست؟دموکراتیک‌ترین و آزادترین کشورهای دنیا که معمولا در اروپای شمالی و غربی قرار دارند و از بالاترین سطح در رعایت حقوق بشر و حتی حقوق حیوانات برخوردارند، به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند. در این کشورها اشاعه، ترویج و تبلیغ هرگونه مکتب فکری که خشونت، نفرت پراکنی و دیگر ستیزی نژادی، قومی، زبانی و مانند این را تئوریزه کند، جرم محسوب می‌شود و ممنوع است.» آری نظرات خاتمی از 34 سال پیش تا به امروز دچار ابهامات زیادی است و از چارچوب خاصی تبعیت نمی کند او هر آنچه بر مغزش می گذرد به زبان آورده و یا قلمی می کند بی آن که به سخنان پیشین خود نیز نظری بیندازد و این نظرات را در یک قالب قرار داده و ساختار واحدی به آن بدهد ، او یک روز آزادی براندازان را نفی می کند و روزی دیگر برای فاشیست ها نیز آزادی قائل می شود آزادی که به گفته بی بی سی دموکراتیک ترین کشورها نیز به آن قائل نیستند و اجازه نمی دهند وحشی ترین انسان ها از آزادی توطئه علیه بشر برخوردار شوند . 

3- اطلاعات ، 21 تیر 1359 ، صفحه 12

4- اطلاعات ، 21 تیر 1359 ، صفحه 12

5- اطلاعات ، 21 تیر 1359 ، صفحه 12

6- اطلاعات ، 21 تیر 1359 ، صفحه 12

7- جمهوری اسلامی ، 21 تیر 1359 ، صفحه 13

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول