اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد

برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی نحلههای انحرافی

سرپرست فرق و مذاهب اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی نحلههای انحرافی بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی نحلههای انحرافی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد شهبازی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگاه نقد و بررسی نحلههای انحرافی بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره شامل فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی مسیحیت تبشیری، وهابیت، شیطان پرستی، بهائیت و تصوف است.

سرپرست فرق و مذاهب اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ابراز داشت: این کارگاه ویژه مبلغین و مبلغات، طلاب و دانشجویان، مسئولان هیئت‌های مذهبی، روحانیون مستقر، معلمان، دبیران، مشاوران پرورشی و بانوان فرهیخته و فعال فرهنگی است که از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار خواهد شد.

شهبازی اضافه کرد: کارگاه آموزشی نقد جریان‌شناسی فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی با حضور اساتید مجرب و سرشناس کشور برگزار می‌شود.

دبیر کارگاه آموزشی نحله‌های انحرافی اذعان داشت: عوامل متعددی را می‌توان در ایجاد این فرقه‌ها مؤثر دانست.

وی با بیان اینکه طبق آمار به دست آمده تعداد 103 فرقه در حال حاضر در کشور در حال فعالیت هستند، متذکر شد: مسئولان فرهنگی و دینی باید نظارت دقیقی بر نشر و چاپ کتب‌ها داشته باشند تا فرقه‌هایی مثل شیطان‌پرستی و بهائیت در اعتقادات جوانان کشور رسوخ نکنند، چراکه تمام هم و غم آنها ایجاد شبهه در دین و اعتقاد نسل جوان است.

شهبازی خاطرنشان کرد: علت گرایش به این فرقه از روی آگاهی و تحقیق نیست؛ بلکه کاملاً جاهلانه و از روی هوی و هوس و برخی ناملایمات است، بنابراین باید با یک جهاد فرهنگی دینی گسترده در جهت ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه گام برداریم.

این کارشناس فرهنگی افزود: فرقه‌های ضاله برای نفود در بین جوانان و مردم به کارهای خیرخواهانه و عام‌المنفعه روی آورده است، بنابراین باید کاملاً مراقب باشیم.

وی بیان داشت: معلمان و اساتید حوزه دین باید آگاه باشند، چراکه فقر علمی و فرهنگی باعث رشد این نوع فرقه‌ها در جامعه می‌شود و باید در برابر استحاله‌ای دینی که خواست و حرکت دشمنان اسلام است، هوشیارانه ایستادگی کنند.

انتهای پیام /66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول