اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار البرز:‌

نیازمند تشکیل جبهه فرهنگی هستیم

مشاور استاندار البرز گفت: برای مقابله با تهدیدها و هدایت صحیح نسل جوان نیازمند تشکیل جبهه فرهنگی با حضور اصحاب فرهنگ و هنر هستیم.

نیازمند تشکیل جبهه فرهنگی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی عسگری ظهر امروز با حضور در سلسله نشست‌های فرهنگی که شرکت جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان البرز تشکیل شد، طی سخنانی اظهار داشت: ایران اسلامی طی سال‌های اخیر توطئه‌های بسیاری را تجربه کرده و همانطور که رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرمودند، تهاجم فرهنگی گسترده‌ای علیه باورها و اعتقادات ملت ایران از سوی دشمنان خارجی در دست طراحی و اجرا است.

وی تصریح کرد: برای خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی غرب، باید از تمام ظرفیت‌های داخلی استفاده کرده و با بهره‌مندی از فرهنگ غنی دینی و اسلامی مقابل این تهاجم گسترده ایستادگی کنیم.

مشاور استاندار البرز افزود: یکی از مشکلات ما این است که در کارهای فرهنگی متکی به تلاش‌ها و حمایت‎های دولتی هستیم و این در حالی است که به مقوله فرهنگ نباید با دید دولتی نگاه کرد.

عسگری ادامه داد: به طور قطع دولت‌ها توانایی فرهنگ‌سازی ندارند و این وظیفه اهالی فرهنگ و هنر است که در این عرصه ورودی جدی و پر تلاش داشته باشند.

وی تاکید کرد: البته نباید نافی حمایت‌ها و اقدامات دولت بود، بلکه معتقدیم دولت باید زمینه و بستر لازم را برای فعالیت و رشد نخبگان فرهنگ و هنر فراهم کند و این خود فرهنگیان هستند که باید بقیه راه را طی کنند.

* ضرورت بهره‌مندی از تمام پتانسیل‌های تشکل‌های فرهنگی

مشاور استاندار البرز با اشاره به توانمندی‌های نسل جوان به ویژه تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری گفت: این تشکل‌ها ظرفیت‌های بسیاری دارند که در صورت بهره‌مندی از تمام توانمندی‌های آنها، می‌توانیم یک جبهه قوی فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان تشکیل دهیم.

عسگری تاکید کرد: برای مقابله با تهدیدهای دشمنان خارجی و هدایت صحیح نسل جوان و تقویت باورها و اعتقادات مذهبی و ملی آنها، نیازمند تشکیل جبهه فرهنگی با حضور اصحاب فرهنگ و هنر هستیم.

* به جای فرهنگ دولتی باید دولت فرهنگی تشکیل شود

وی متذکر شد: در تشکیل این جبهه فرهنگی، دولت‌ها فقط باید نقش حمایتی و ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم را بر عهده بگیرند و قرار نیست تمام امور فرهنگی کشور را دولت‌ها اداره کرده و به عبارتی فرهنگ دولتی داشته باشیم.

مشاور استاندار البرز افزود: به جای فرهنگ دولتی باید دولتی فرهنگی تشکیل شده و با کاهش تصدی‌گری دولت در این حوزه، باید کار را به دست اهالی فرهنگ و هنر جلو برد.

عسگری تاکید کرد: به طور قطع فرهنگیان و هنرمندان متعهد ایران اسلامی این توانایی را دارند که با تشکیل یک جبهه فرهنگی قوی، وظایفی که جامعه بر عهده آنها قرار داده است را اجرایی کنند.

وی در پایان توانمندی‌های فرهنگی و هنری استان البرز را قابل توجه توصیف کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره را ببریم که لازمه رسیدن به این هدف، همگرایی و تعامل جامعه فرهنگ و هنر استان البرز است و امیدواریم با تشکیل این نشست‌ها بتوانیم به هدف والایی که در پیش داریم، تحقق ببخشیم.

انتهای پیام/2302/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول