اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مطرح کرد

قطعی برق و گاز مدارس مازندران به سبب بدهی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در مازندران مدارس‌مان به خاطر پرداخت نکردن بهای برق و گاز مصرفی با قطعی روبه رو شدند.

قطعی برق و گاز مدارس مازندران به سبب بدهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی امیری بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران از ساماندهی سرویس مدارس دانش‌آموزان با همکاری دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

وی با بیان اینکه ساماندهی سرویس مدارس دانش‌آموزان با هدف شناسایی وضعیت و صلاحیت رانندگان انجام می‌شود، تصریح کرد: بهبود بخشی از وضعیت حمل و نقل دانش آموزی، کاهش ترافیک شهری، کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو، ارتقای سطح امنیت دانش‌آموزان، کاهش میزان تصادفات و پوشش امنیتی برای رانندگان سرویس مدارس از اولویت‌های ما در ساماندهی سرویس مدارس در مازندران است.

امیری افزود: 758 وسیله نقلیه برابر آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان در شهرستان‌ها و مناطق خدمات‌رسانی می‌کنند که پارسال 47 هزار دانش‌آموز از وسیله نقلیه استفاده کردند.

وی ادامه داد: سال گذشته، 2 هزار و 415 مدرسه دارای سرویس حمل و نقل بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه سرویس مدارس باید از خودروهای حمل و نقل عمومی باشد، تصریح کرد: ما استفاده از خودروهای خطی، آژانس و سواری نقد داریم.

وی افزود: خودروهای سرویس مدارس نباید بیش از ظرفیت دانش‌آموز سوار کنند.

امیری سرویس مدارس را کلاس درس دانست و گفت: صلاحیت فرهنگی رانندگان سرویس مدارس باید از سوی دستگاه‌های متبوع و نظارتی تایید شود.

وی خاطرنشان کرد: کرایه سرویس مدارس باید از سوی شورای شهر و بخش‌ها تعیین و اعلام شود.

امیری با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید در تعیین سرویس دانش‌آموز با مدارس هماهنگ باشند، بیان داشت: مدیران مدارس در انتخاب سرویس، صلاحیت و درستی وسیله حمل و نقل بر اساس قانون اجرایی با مسئولان امر هماهنگ باشند.

وی افزود: شهرداران سطح استان در حوزه سرویس مدارس برنامه‌های نظارتی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: فرمانداران به عنوان روسای شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها به موضوع سرویس‌ مداری توجه جدی و هماهنگی‌های لازم را بر اساس دستورالعمل داشته باشند.

امیری در بخش دیگری از سخنانش با گلایه از ناهماهنگ بودن دستگاه‌های اجرایی با تصمیمات هیئت دولت در سطح کشور گفت: هر دستگاه اجرایی موظف به اجرای تصمیم‌های دولتی است اما در مازندران این ناهماهنگی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال مدارس سرانه دولتی دریافت نکردند مقرر شد تا دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق و گاز مطالبه‌ای بابت میزان مصرف انرژی و .... نداشته باشند، بیان داشت: در مازندران مدارس ما به خاطر پرداخت نکردن بهای برق و گاز مصرفی با قطعی روبه رو شدند.

امیری اظهار داشت: شرکت گاز استان بابت پرداخت نکردن گازبهای مدرسه‌ای، گاز را قطع و رگلاتور را بازکرد و برد.

وی خاطرنشان کرد: مردم حق ندارند پول آب، برق و گاز مدارس را پرداخت کنند این روش باعث می‌شود دیگر مردم به ما و دستگاه‌های اجرایی اعتماد نداشته باشند.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول