اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیروان:

مبنای وجودی انقلاب اسلامی قرآن است

امام جمعه شیروان گفت: مبنای وجودی انقلاب اسلامی ایران قرآن است.

مبنای وجودی انقلاب اسلامی قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، حجت‌الاسلام حسین کوثری پیش از ظهر امروز در آیین گشایش نمایشگاه علوم قرآنی این شهرستان اظهار کرد: این بستر فرهنگی از چنان استعدادی برخوردار بود که در لابلای فرهنگ و هنر ما باوری بسیار، لطیف و معنوی منتقل کرده و این سرمایه بزرگی برای ایرانیان و مسلمین جهان است.

وی شاخص‌ترین نماد تلاش و کوشش مسلمانان در بسط و گسترش اسلام را کتابت و تزئین قرآن دانست و تصریح کرد: ذوق و هنر ایرانی آنجا که با اسلام گره می‌خورد متأسفانه در عرصه‌های جهانی ناشناخته مانده است.

حجت‌الاسلام کوثری نیز قرآن را نسخه شفابخش و موعظه جاودانه عنوان کرد و افزود: اگر ما مجریان و عمل کنندگان خوبی برای قرآن باشیم تمامی جسارت‌ها و بدبختی‌های ما به وسیله قرآن حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر بشر بخواهد به صلح و آرامش دست یابد باید در راستای قوانین قرآن گام بردارد، افزود: جوانان ما امروز تشنه مسائل قرآنی و معارف اسلامی هستند و مسئولان فرهنگی ما باید از این عطش نهایت بهره را ببرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان با بیان اینکه کتاب مرجع ارزشمند معرفت ‌شناختی است، گفت: تلاش در عرصه فرهنگ ارزشی کشور دارای ابعاد مختلفی است که یکی از آن‌ها اشاعه فرهنگ مطالعه در بین مردم است.

علی‌اکبر طهماسبی با اشاره به اینکه انس با کتاب آگاهی و بینش انسان را بیشتر می‌کند، اظهار کرد: به‌کارگیری روش‌های راهبردی، انگیزه افراد برای مطالعه را افزایش می‌دهد که برپایی نمایشگاه از جمله این راهکارها است.

وی با اشاره به اینکه بهترین سن برای ترغیب جامعه به سوی کتاب‌خوانی در سنین کودکی و نوجوانی است، افزود: نهادینه کردن این اصل ابتدا در خانواده و سپس در مدرسه شکل می‌گیرد، پس باید این 2 کانون اثرگذار در این راستا تلاش کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان با بیان اینکه این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ قرآنی بین جوانان و نوجوانان  و ارتقای سطح علمی جامعه برگزار شده است، گفت: نمایشگاه کتاب علوم قرآنی هرساله با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمام دستگاه‌های اجرایی فرهنگی مذهبی، مؤسسات علوم قرآنی و کانون‌های فرهنگ هنری مساجد در ماه مبارک رمضان به منظور تشویق مردم به مطالعه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر کتاب‌های نمایشگاه مربوط به علوم قرآنی است، تصریح کرد: ترویج علوم قرآنی در سطح جامعه با هدف مصون‌سازی اجتماع از ناهنجاری‌ها امری ضروری است.

طهماسبی با تأکید بر اینکه گسترش آموزه‌‌های دینی عامل سلامت جامعه است، گفت: نسل امروز ما آنقدر که برای دنبال کردن بازی فوتبال وقت صرف می‌کنند، مطالعه بسیار کمی نسبت به منابع دینی دارند که باید فکری به حال این قضیه شود.

به گفته وی، یکی از عواملی که سبب نفوذ سبک زندگی غربی در زندگی امروز شده، غفلت از اصول و ارزش‌های دینی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان مقابله با ترویج فرهنگ غربی را در گرو توجه به فرهنگ اسلامی و جاری سازی آن در جامعه عنوان کرد.

نمایشگاه علوم قرآنی شیروان از امروز به مدت هشت روز برای بازدید عموم مردم در محل مجتمع فرهنگی هنری غدیر دایر است.

این نمایشگاه دارای 18 غرفه بوده که در آن آثاری از هنر خوش نویسی، نسخ قرآنی و کتب خطی و معرق کاری، محصولات فرهنگی و رایانه‌ای، پایان نامه دانشجویی، سایت‌های قرآنی، عفاف و حجاب، کتاب و نیز آثاری در زمینه کودکان و نوجوانان با محوریت قرآن به نمایش در آمده است.

به گزارش فارس، در برگزاری نمایشگاه مذکور ادارات و نهادها اجرایی فرهنگی و مذهبی و مؤسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یاری کردند.

انتهای پیام/63002/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول