اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران:

فرودگاه رامسر برای پذیرش هواپیماهای پهن‌پیکر آماده می‌شود

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: فرودگاه رامسر یک پروژه ملی و فرودگاهی راهبردی است که با تکمیل طرح توسعه آن، این فرودگاه قادر به پذیرش هواپیماهای پهن‌پیکر خواهد بود.

فرودگاه رامسر برای پذیرش هواپیماهای پهن‌پیکر آماده می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، سیدعیسی هاشمی معاون عمرانی استاندار مازندران صبح امروز در جلسه بررسی احداث راه تنکابن، الموت و قزوین اظهار داشت: با احداث این راه توسعه گردشگری و اقتصادی در بین دو استان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم غرب استان و نگاه دولت به آنها گفت: فرودگاه رامسر یک پروژه ملی و فرودگاهی راهبردی است که با تکمیل طرح توسعه آن، این فرودگاه قادر به پذیرش هواپیماهای پهن‌پیکر خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: این امر برای غرب استان و به ویژه شهرستان رامسر یک فرصت ویژه برای شتاب در توسعه محسوب می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: این فرودگاه با ظرفیت‌های بالقوه‌ای که دارد می‌تواند موقعیت‌های ویژه استان و رامسر را بالفعل کند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های پروژه‌ای در مازندران در موضوع هزینه‌ها با 200 درصد رشد همراه بوده است، خاطرنشان کرد: پروژه فرودگاه رامسر نیز از این قائده مستثنی نیست.

هاشمی درباره موانع پیش روی پروژه فرودگاه رامسر گفت: پیمانکار این پروژه در کار خود به خوبی پیش می‌رود و عمده موانع حاشیه‌ای در این پروژه آزادسازی املاک پیرامون آن است که مهم‌ترین مساله پرداخت ما به ازای مبالغ املاک مورد نظر است.

این مسئول ادامه داد: برای حل مشکل که عمدتا با املاک مرکز آموزش عالی ملاصدرا است پیگیری‌هایی داشتیم اما تا این لحظه نتیجه‌ای از آنها حاصل نشده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران درباره کندی پیشرفت فیزیکی احداث پروژه پل چهارم چشمه‌کیله گفت: این پل براساس کار کارشناسی و به اقتضای احداث پروژه کمربندی ساحلی شهر تنکابن ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: این پل و کمربندی ساحلی بخش ضعیفی از آن برای رفع گره ترافیکی این شهر و بخش زیادی از آن نیز با اهداف توسعه گردشگری است.

معاون عمرانی استاندار مازندارن دلیل تأخیر در اجرای این پروژه را افزایش قیمت مصالح دانست که مجریان این پروژه به ناچار مجبور به تغییر مصالح ساخت عرشه این پل شدند.

وی اضافه کرد: این مساله موجب شد تا تغییر اتی در ساختار کلی آن صورت گیرد که به نظر بنده این کار غیرکارشناسی بوده و به صلاح نبود زیرا با تغییر مصالح ساخت عرشه و افزایش وزن آن پایه‌های پل نیز باید تقویت می‌شد.

این مسئول ادامه داد: با تغییر مصالح ساخت عرشه به این مساله مهم توجه کافی نشد که به طولانی شدن روند اجرایی آن انجامید که همین امر موجب بروز مشکلات شد.

هاشمی گفت: در حال حاضر نیز با عدم توفیق پیمانکار آن از ادامه کار آن ممانعت به عمل آمد و پس از بررسی‌های لازم و ابلاغ آن پیمانکار جدید معرفی خواهد شد و نیز تلاش می‌شود هرچه سریع‌تر این پروژه به سرانجام رسد.

وی تاکید کرد: علاوه بر اعتبار 40 میلیارد ریالی اولیه 30 میلیارد ریال دیگر نیز به این پروژه تزریق خواهد شد.

معاون استاندار مازندران با انتقاد از عدم توفیق در احداث پروژه‌های راهسازی در استان گفت: به نظر بنده عدم آشنایی بیشتر مجریان پروژه‌ها علت اصلی کندی در احداث آنها است.

انتهای پیام/86020/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول