اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه اعلام کرد

پیش‌بینی افزایش 20 درصدی تولید گندم در شهرستان بانه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از پیش‌بینی افزایش 20 درصدی تولید گندم در این شهرستان به نسبت سال زراعی گذشته خبر داد.

پیش‌بینی افزایش 20 درصدی تولید گندم در شهرستان بانه

محمدصالح احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه اظهار داشت: کار جمع‌آوری گندم از اوایل تیر ماه در شهرستان بانه آغاز شده و در حال حاضر هشت دستگاه کمباین، گندم و جو مزارع این شهرستان را بصورت مکانیزه برداشت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه در ادامه گفت: کار خرید گندم نیز در این شهرستان از 15 تیرماه شروع شده که پنج مرکز خرید تعاون روستایی و یک مورد کارخانه آرد این شهرستان، گندم کشاورزان را بصورت تضمینی و توافقی خریداری می‌نمایند.

به گفته احمدی، قیمت گندم از 720 تومان تا 730 تومان بسته به مرغوبیت گندم توسط مراکز فوق‌الذکر خریداری می‌شود که تا کنون هزار و 500 تن گندم توسط این مراکز، از کشاورزان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه در پایان خاطرنشان کرد با توجه به شرایط مساعد جوی، بارش 50 میلی‌متر نزولات جوی در این شهرستان و همچنین  کنترل و نظارت مزارع در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت توسط مدیریت این اداره که در  مبارزه با علف‌های هرز انجام گرفته است، پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید گندم مزارع این شهرستان در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش داشته باشد.

گفتنی است فرماندار بانه چندی قبل در جلسه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارش‌های مناسب باران در سطح شهرستان به یقین بر خلاف چند سال گذشته امسال شاهد تولید گندم بیشتری در سطح شهرستان خواهیم بود و به همین دلیل تمهیدات لازم برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان صورت گرفته و ساز و کار لازم در این زمینه فراهم شده است.

مسعود منصوری در ادامه به فراهم کردن ساز و کار مناسب برای خرید گندم از کشاورزان تاکید نمود و خاطرنشان کرد: در این راستا مراکز خرید گندم و متولیان امر با عاملیت بانک سپه مشخص شده‌اند که انتظار می‌رود در امر خرید گندم پاسخگوی کشاورزان باشند.

وی تصریح کرد: با ارائه خدمات مناسب به کشاورزان دست دلالان و واسطه‌ها از بازار خرید گندم کوتاه می‌شود و علی رغم تولید کافی داخل شهرستان دیگر نیازی به وارد کردن گندم از سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نخواهد بود.

انتهای پیام/79001/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول