اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان:

فضای امور فرهنگی کوچصفهان مناسب نیست

مدیر موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان گفت: فضای انجام امور فرهنگی در کوچصفهان مناسب نیست و اداره کل ارشاد گیلان شعبه‌ای در این شهر ندارد.

فضای امور فرهنگی کوچصفهان مناسب نیست

حمید نظرخواه علی‌سرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت برخورداری از فضای مناسب برای انجام امور فرهنگی در کوچصفهان را امری ضروری دانست.

وی اظهار کرد: شهر کوچصفهان به دلیل نبود وجود فضای مناسب برای انجام امور فرهنگی اخیراً برخی از فعالان در عرصه هنر موسیقی به آموزش موسیقی در اماکن غیرفرهنگی مشغول هستند.

مدیر موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان، با بیان اینکه این شهر نیازمند تشکیل انجمن موسیقی است، افزود: متولیان فرهنگی باید بر این امور نظارت داشته باشند.

وی متذکر شد: هر روز در کوچصفهان پوسترهایی برای آموزش موسیقی در مکان‌های غیر فرهنگی مشاهده می‌شود و مشخص نیست که آیا این افراد صلاحیت و مجوز آموزش در مکان‌های غیر فرهنگی را دارند یا خیر، و در این زمینه هیچ نظارتی از طرف متولیان فرهنگی صورت نمی‌گیرد.

نظرخواه‌ علی‌سرایی، گفت: باید با نظارت متولیان فرهنگی استان انجمن و یا کانونی شکل گیرد تا هنرجویان به صورت منسجم در مکان‌های فرهنگی به آموزش بپردازند.

وی متذکر شد: حضور در مکان‌های نامشخص و غیرفرهنگی برای آموزش موسیقی ممکن است امنیت فرهنگی را مورد تهدید قرار دهد و منجر به ناهنجاری‌های اجتماعی شود.

این مسئول، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شعبه‌ای در کوچصفهان ندارد که اگر داشت امور فرهنگی با نظم و انسجام بهتری در این شهر انجام می‌گرفت.

وی درباره وضعیت بودجه فرهنگی به کوچصفهان، تصریح کرد: هیچ بودجه فرهنگی به این شهر تعلق نمی‌گیرد که حداقل به موسسات فرهنگی که با مجوز اداره ارشاد در حال فعالیت هستند بتوانند به فرهنگ کوچصفهان کمک کنند.

نظرخواه ‌علی‌سرایی، خاطرنشان کرد: اکنون گالری و مکان مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های عکس، نقاشی و ... در کوچصفهان وجود ندارد.

وی به برنامه‌های فرهنگی موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان اشاره کرد و یادآور شد: پس از ماه مبارک رمضان سلسله جلسات کوچصفهان‌شناسی با نام نگاهی به تاریخچه موسیقی و تعزیه در کوچصفهان با سخنرانی رضا کوچصفهانی پژوهشگر عرصه موسیقی برگزار می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: این نشست نگاه کوتاهی به نحوه شکل‌گیری نخستین گروه موسیقی و تعزیه آراها و تعزیه‌گردان‌های کوچصفهان دارد که امروز کمرنگ شده است.

وی تجلیل از اهدا کنندگان اسناد به موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان و اهدای تصاویر اسناد به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان را از دیگر برنامه‌های این موسسه عنوان کرد که به‌زودی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2300/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول