اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استاندار البرز:

توسعه امور فرهنگی در روستاها ضروری است

مدیرکل امور روستایی استاندار البرز بر توسعه امور فرهنگی در روستاهای استان تأکید کرد.

توسعه امور فرهنگی در روستاها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آرش بهادری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز اظهار کرد: توجه به توسعه امور فرهنگی در روستاهای استان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که متولیان امر فرهنگ باید بیش از گذشته به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در روستاها کم‌ترین توجه به امور فرهنگی می‌شود و ساکنان روستاها از کم‌ترین امکانات فرهنگی برخوردار هستند.

این مسئول با بیان اینکه در روستاها نیز جوانان مستعد و فعالی در زمینه امور فرهنگی وجود دارد، افزود: فقر فرهنگی در این روستاها و عدم بهره‌مندی از امکانات لازم سبب شده است که این استعدادها خاموش باشد.

این مسئول تأکید کرد: در این راستا می‌توانیم با ارائه امکانات فرهنگی از ظرفیت‌های خود روستاها در مسیر توسعه امور فرهنکی استفاده کرده و به رشد بیشتر از این دست پیدا کنیم.

مدیرکل امور روستایی استاندار البرز خاطرنشان کرد: توسعه امور فرهنگی در روستاها علاوه بر رشد فرهنگ در بین خانواده‌های ساکن در روستاها سبب ارتقای درامد روستاییان نیز می‌شود.

بهادری تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم قدرت اقتصادی روستاییان را نیز ارتقا دهیم باید به این مهم و توسعه امور فرهنگی در روستاها بیشتر توجه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از مهم‌ترین نیازهای روستاییان را توجه جدی به حمل و نقل، بار و مسافر اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین تسهیلاتی که باید برای روستاییان بیش از گذشته فراهم شود حمل و نقل است لذا باید حمایت‌های لازم و برنامه‌ریزی‌های اصولی نیز در این زمینه صورت گیرد.

*پوشش 100 درصدی بیمه روستاییان و عشایر

مدیرکل امور روستایی استاندار البرز همچنین بر پوشش 100 درصدی بیمه روستاییان و عشایر استان تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و نیازهای عشایر و روستاییان زیرپوشش قرار گرفتن بیمه است که مسئولان ذی‌ربط باید اقدامات اساسی را برای این مهم هر چه سریع‌تر انجام دهند.

وی گفت: با این اقدام و با بیمه کردن روستاییان آنان از درآمد پایدار برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/2302/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول