اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آشنایی با دلایل و مشخصات خونریزی دوران بارداری صورت گرفت

برگزاری کارگاه بارداری در بیمارستان شهید رجایی گچساران

کارگاه آموزشی خونریزی در دوران بارداری با هدف آشنایی با دلایل و مشخصات خونریزی دوران بارداری در بیمارستان شهید رجایی گچساران برگزار شد.

برگزاری کارگاه بارداری در بیمارستان شهید رجایی گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امروز و با حضور جمعی از متخصصان زنان و زایمان، ماماها، پزشکان عمومی و پرستاران این شهرستان کارگاه یکروزه خونریزی در دوران بارداری در گچساران برگزار شد.

این کارگاه آموزشی که در محل بیمارستان شهید رجایی گچساران برگزار شد، با استقبال خوبی از سوی پزشکان، ماماها و پرستاران این شهرستان رو به رو شد.

مسئول آموزش خدمات پرستاری بیمارستان شهید رجایی گچساران در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: پدیده حاملگی برای هر زن تجربه زیبا و دلنشینی بوده که توجه و بکارگیری اصول بهداشتی و پزشکی در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

پریگل طاهری ابراز داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت مراقبت از زنان باردار، واحد آموزش بیمارستان شهید رجایی گچساران اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی خونریزی در دوران بارداری کرده تا از این طریق سطح آگاهی‌های پزشکان، ماماها و پرستاران بالا رود.

وی با بیان این‌که شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی با دلایل و مشخصات خونریزی دوران بارداری در سه ماهه اول، دوم، سوم و پس از زایمان آشنا شدند، افزود: برگزاری این کارگاه نقش مهم و مؤثری در مراقبت از زنان باردار و اتخاذ توصیه‌های پزشکی به منظور کاهش مرگ و میر مادران باردار و جنین دارد.

طاهری تصریح کرد: بنا بر هدف‌گذاری شورای عالی سیاستگذاری وزارت بهداشت و درمان و برنامه پنجم توسعه، تا پایان سال 94، باید رقم مرگ مادران به 15 در هر صد هزار تولد کاهش یابد.

مسئول آموزش خدمات پرستاری بیمارستان شهید رجایی گچساران هدف از برگزاری کارگاه خونریزی در دوران بارداری را ارتقای دانش، مهارت و عملکرد دست اندرکاران سلامت مادران باردار و نوزادان و دستیابی به شاخص‌های مورد نظر عنوان کرد.

طاهری بیان کرد: این کارگاه یکروزه با حضور 45 متخصص زنان و زایمان، ماما، پزشک عمومی و پرستار در گچساران برگزار شده که ارائه مباحث آموزشی، بحث گروهی و آزمون از جمله بخش‌های این کارگاه است.

انتهای پیام/84002/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول