اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان سازمان تأمین ‌اجتماعی قزوین خبر داد

مراجعه بیمه‌شدگان قزوینی 2 میلیون و 250 هزار مرتبه بیشتر از استاندارد جهانی

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: تعداد مراجعه‌ بیمه‌شدگان استان قزوین در طول سال 6 میلیون و 250 هزار مرتبه است که 2 میلیون و 250 هزار‌ مرتبه بیشتر از استانداردهای جهانی است.

مراجعه بیمه‌شدگان قزوینی 2 میلیون و 250 هزار مرتبه بیشتر از استاندارد جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدصادق بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس استانداردهای جهانی هر فرد در طول سال باید چهار بار به پزشک مراجعه کند که با توجه به تعداد بیمه‌شدگان در سطح استان تعداد مراجعات استاندارد باید 2 میلیون و 800 هزار مرتبه باشد.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: تعداد مراجعه‌ بیمه‌شدگان استان قزوین در طول سال 6 میلیون و 250 هزار مرتبه است که 2 میلیون و 250 هزار‌ مرتبه بیشتر از استانداردهای جهانی است.

مرکز مشاوره مدیریت درمان استان آماده ارائه مشاوره پزشکی است

وی با اشاره به اینکه بیمه شدگان استان نیاز به هدایت پزشکی دارند، افزود: مرکز مشاوره مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با شماره تلفن 2241104 به صورت شبانه روزی آماده ارائه مشاوره پزشکی به بیمه‌شدگان است.

این مسئول اضافه کرد: در صورتی که در زمان برقراری تماس مشاور برای پاسخگویی حضور نداشته باشد، در نخستین فرصت با شماره مخاطب تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه استقبال زیادی برای استفاده از خدمات قابل ارائه در مراکز خدمات درمانی تأمین اجتماعی در استان قزوین وجود دارد، گفت: در سال گذشته در درمان مستقیم یک‌میلیون و 450 هزار مراجعه کننده سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 500 مورد بستری شدند.

بابایی افزود: همچنین 4 میلیون و 800 هزار مراجعه‌کننده نیز به مراکز طرف قرارداد با مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین مراجعه کردند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه برای بیماران خاص، اظهار کرد: ترتیبی اتخاذ شده که دفترچه بیماران خاص اعم از بیماران تالاسمی، هموفیلی و نارسایی کلیه از 15 برگ به 45 برگ افزایش یابد و به محض تمام شدن برگه‌های دفترچه، دفترچه بلافاصله تمدید شود.

این مسئول افزود: هزینه داروهای در تعهد سازمان تأمین اجتماعی مانند ایدز و هپاتیت و هزینه آزمایش، رادیوگرافی و .... بیماران خاص نیز به صورت 100 درصدی پرداخت می‌شود.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: هزینه‌های بیماران خاص که در بیمارستان‌های آموزشی درمان و یا بستری می‌شوند نیز به صورت 100 درصدی پرداخت می‌شود.

بابایی ادامه داد: یکی از اتفاقات مهمی که در سال 91 رخ داد، در لیست تعهد قرار گرفتن حدود 50 قلم داروی شیمیایی بود که قبل از آن در تعهد سازمان تأمین اجتماعی قرار نداشت.

وی افزود: بر این اساس در سال گذشته 5 هزار و 238 نسخه داروی شیمی درمانی در سطح استان قزوین داشتیم که مبلغ 2 میلیارد و 215 میلیون تومان به وسیله دفتر اسناد پزشکی پرداخت شد.

این مسئول با اشاره به پرداخت هزینه داروی بیماران مبتلا به ام اس اذعان کرد: در حال حاضر در استان قزوین 382 بیمار مبتلا به ام اس زیر پوشش داریم که در سال گذشته مبلغ 728 میلیون تومان برای یک‌هزار و 903 نسخه دارویی آنان پرداخت شد.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه 202 بیمار پیوند کلیه در استان قزوین زیر پوشش خدمات درمانی هستند، اظهار کرد: در سال گذشته مبلغ 263 میلیون تومان از طریق دفتر اسناد پزشکی مدیریت درمان برای یک‌هزار و 354 نسخه دارویی آنان پرداخت شده است.

بابایی با اشاره به فعالیت‌های دفتر اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین در زمینه مشتری‌مداری گفت: مکانیزه شدن نسخه‌های دارویی از طریق دیسکت، برای مراجعات مکرر انجام استحقاق درمان به صورت اینترنتی، تأیید اینترنتی دارو برای افراد نیازمند به شیمی درمانی، پذیرش صورت حساب‌های داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی، پذیرش صورت حساب‌های بیمارستان‌ها از جمله فعالیت‌های این دفتر به منظور رعایت مشتری‌مداری است.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول