اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان

نیاز به فرهنگ‌سازی جدی در ترویج ایثار و شهادت داریم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: فرهنگ‌سازی در حوره ایثار و شهادت از سوی نهادها و دستگاه های مرتبط چندان جدی گرفته نمی‌شود.

نیاز به فرهنگ‌سازی جدی در ترویج ایثار و شهادت داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین مرشدی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضمن تأکید بر اهمیت فرهنگ در بسترسازی مناسب برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده افزود: مهم‌ترین وظیفه تمامی نهادها و سازمان‌های دولتی، نهادینه کردن و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در تمامی ابعاد و همه اقشار جامعه است.

وی اظهار داشت: متعالی‌ترین، مقدس‌ترین، کارآمدترین، مقبول‌ترین، نتیجه بخش‌ترین و مطمئن‌ترین راهبرد و راهکار در مواجهه با جنگ نرم دشمنان و بهترین روش فائق شدن در این عرصه مهم و حیاتی استفاده از فرهنگ منور ایثار و شهادت است و تا آن جا که امکان دارد باید از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در تحقق این امر مقدس استفاده کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اذعان داشت: یکی از بهترین راه‌های اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده از ابزار و وسایل پرطرفدار و پرجاذبه است که در این راستا می‌توان از هنرمندان رشته‌های مختلف بهره برد.

مرشدی یادآور شد: لازمه این کار در مرحله نخست تربیت هنرمندان متعهد و علاقمند به مبانی و اصول انقلاب اسلامی به ویژه پای بند بودن به شعار اسلامی و خون پاک شهداست و در این صورت است که آثار این هنرمندان به لحاظ محتوایی از غنای لازم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار خواهند بود.

وی اذعان داشت: یکی از راه‌های اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این است که همه نقاط، معابر و مراکز تجمع مردم معطر از عطر و یاد شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باشد و تا آن جا که امکان دارد باید از تصاویر شهدا، وصایا و سخنان آنان در سطح شهرها به صورتی زیبا و اثرگذار استفاده شود.

علی علامه‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان ضمن تأکید بر رسالت و وظایف شورای ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت استان گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف شورا تدوین راهبردها و تنظیم برنامه‌های مورد نیاز در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و جلوگیری از موازی کاری و پراکندگی در اجرای برنامه‌هاست.

وی افزود: یکی از راه‌های ساماندهی بهتر حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری مستمر و منظم جلسات شورا و تأکید بر محتوای فعالیت‌ها و پیگیری شرح وظایف هر یک از ادارات و سازمان‌ها و تقدیر از دستگاه‌های فعال در این حوزه است.

علامه زاده اظهار داشت: استان هرمزگان به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت بسیار غنی است اما چندان برای عموم مردم شناخته شده نیست و این امر نشان می‌دهد که ما نتوانسته‌ایم وظایف محوله را به خوبی انجام دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان عنوان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، تجلیل و تقدیر از ایثارگران، جانبازان و تکریم خانواده معزز شهدا باید به صورت جدی در سرلوحه کار اعضای شورا و نهادهای مسئول قرار گیرد.

انتهای پیام/88001/ک/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول