اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برپایی دار قالی تنها برای استفاده از مزایای بیمه قالیبافی

فرش‌های دستباف بی‌کیفیت بازار فرش چهارمحال و بختیاری را تهدید ‌می‌کند

مدیرعامل شرکت تعاونی اتحادیه‌های فرش چهارمحال و بختیاری گفت: برخی از افراد تنها به منظور استفاده از مزایای بیمه قالیبافی به بافت فرش روی آوردند که این مسئله موجب شده تا بازار فرش استان مورد تهدید قرار بگیرد.

فرش‌های دستباف بی‌کیفیت بازار فرش چهارمحال و بختیاری را تهدید ‌می‌کند

اسکندر ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در حال حاضر هشت تعاونی فرش روستایی در استان و دو تعاونی شهری در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حدود 16 هزار بافنده در این استان تحت پوشش بیمه قالی بافی قرار دارند، افزود: بر اساس بخشنامه جدید افرادی که تحت پوشش بیمه قالی بافی هستند حتما باید بافنده قالی باشند.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: با آغاز طرح بیمه قالیبافی بسیاری از افرادی که به بافندگی اشتغال نداشتند و یا در حد آماتور به این حرفه مشغول بودند برای دریافت بیمه قالیبافی مراجعه کردند که این مسئله موجب شده است تا تولید فرش‌های نامرغوب در استان افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت تعاونی اتحادیه‌های فرش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تداوم این مسئله موجب خواهد شد تا در سال آینده مشکلاتی چون ورود فرش بی کیفیت بازار فرش استان را تهدید ‌کند.

ملک پور با اشاره به دلالان بازار فرش استان، افزود: حضور این دلالان در بازار موجب شده است تا قیمت مواد اولیه فرش نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یاید.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی فراروی خانواده‌ها مردم بیش از سال‌های گذشته به بافت فرش روی آورده‌اند، این در حالیست که به علت برخی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور، رونق فروش فرش نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/68009/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول