اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول 3 ماهه گذشته رخ داده است

معاینه 6000 نفر از مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی در اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در سه ماهه گذشته، 6 هزار و هفت مورد مصدوم ناشی از حوادث ترافیکی در اصفهان گزارش شده که یک هزار و 596 نفر آن زن و 4هزار و 413 نفر آن مرد بوده است.

معاینه 6000 نفر از مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، یکی از اهداف احکام حاکمیت نظام اسلامی عدالت در یک کشور است و یکی از خواسته‎های مردم نیز اجرای عدالت در رسیدن به حقوق است، چنانکه اگر فردی در جامعه  احساس کرد، ظلمی به او شده است به دستگاه قضا مراجعه و احقاق حق می‎کند و اینجاست که دستگاه قضایی وظیفه دارد به بهترین روش این مورد را بررسی و با در نظر گرفتن همه ابعاد انشاء کند.

بسیاری از پروند‎ه‎های دادگاهی در بطن با پزشکی بسیاری از حرف به پزشک قانونی مربوط است و این مرجع قانونی و قضایی هنر استفاده از دانش، تجربه،تخصص پزشکی و فناوری مرتبط به کشف حقیقت و استقلال جامعه را بر عهده دارد.

پزشکی قانونی نیز برای اظهار نظر و صحت مسئله نیاز به در دسترس داشتن زیر ساخت‎ها و شرح فعالیت دارد که بر اساس وظایف تعریف شده و حوزه‎های‎ مرتبط‎های فعالیت می‎کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در پزشکی قانونی استان اصفهان در حوزه نوسازی، بازسازی، توسعه فضای فیزیکی اقداماتی صورت گرفته است، اظهار کرد: در سال گذشته آزمایشگاه سم‎شناسی و آسیب‎شناسی را با اعتبارات ملی بازسازی و در معاینات سرپایی و اجساد تغییراتی ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه در هشت شهرستان، اصفهان، زرین‎شهر، شهرضا، نجف‎آباد فریدن، نایین، آران‎ و‎ بیدگل و اردستان ساختما‎ن‎های جدیدی در دست احداث است که شاید به جرات بتوان، گفت: قدیمی‌ترین آن پروژه احداث ساختمان پزشکی قانونی شهر اصفهان در محل گورت است که از سال گذشته به دلیل افزایش تورم و نبود اعتبارات با پیشرفت کمی روبه‎رو بوده است.

سلیمانپور افزود: برخی از این پروژه‎ها در سال 86 کلنگ‎زنی شده است، اما فقط توانسته 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات آزمایشگاه آسیب‎شناسی و سم‎زدایی نوسازی و سعی شده از تجهیزات جدید به روز دنیا استفاده شود، اظهار کرد: در آزمایشگاه ژنتیک تنها استخراج آزمایش DNA از استخوان نقطه وابستگی این سازمان به تهران بود که با تامین اعتبارات این امر بر طرف و هم‎کنون این آزمایش در خود پزشکی قانونی اصفهان انجام می‎شود.

*افزایش 7.4 درصدی مراجعات نزاع به پزشکی قانونی

یکی از پر تراکم‎ترین حوزه‎های پزشکی قانونی که شاید از افراد منتظر بیرون این ساختمان هم کاملا مشهود باشد، مراجعه افرادی است که برای معاینات سرپایی به این مرکز مراجعه می‎کنند، که البته با جرات می‎توان گفت، مراجعات این افراد به دلیل حوادث مختلفی که رخ می‎دهد روز‎به‎روز بیشتر می‎شود، چنانکه می‎توان از بین مراجعات، نزاع را در رتبه بالاتری از سایر موارد عنوان کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری 37 هزار و 421 نفر در حوزه اصفهان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد 11 هزار و 725 نفر زن و 25 هزار و 696 نفر مرد بوده‎اند که  نسبت به مدت مشابه قبل در سال گذشته روند رو به رشد2.7 درصدی داشته است.

وی افزود: معاینه‎شدگان ناشی از نزاع در سال‎ جاری 11 هزار و 992 مورد گزارش شده است که مردان با 8هزار و 389 مورد در مقایسه با زنان با 11 هزار و 992 مورد همچنان صدر نشین مراجعه برای نزاع پزشکی قانونی هستند که این آمار در مقایسه با سال گذشته روند رو به رشد 7.4 درصدی را نشان می‎دهد.

همچنین در سه ماهه گذشته اجساد معاینه شده ناشی از حوادث ترافیکی که در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته‎اند 284 نفر شامل 67 زن و 217 مرد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.4 درصد کاهش داشته است.

*فروردین جاری بیشترین مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی را داشته است

گفته می‎‎شود، که دو درصد کل فعالیت‎های انجام شده پزشکی قانونی استان اصفهان در سه ماهه نخست سال‎جاری مربوط به معاینات اجساد بوده است که در این سه ماهه 818 مورد از اجساد مورد معاینه قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.3 درصد کاهش داشته است.

یکی از عمده‎ترین کارهای مرتبط با معاینات سلامت صدمات و ضایعات ناشی از ضرب و جرح عمدی است که البته این قضیه هم در اصفهان روند افزایشی داشته است.

11 هزار و 992 مورد معاینات مربوط به منازعه و ضایعه در سه ماهه گذشته در اصفهان رخ داده است که شش هزار و هفت مورد آن مربوط به آمار مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی گزارش شده است که یک هزار و 596 نفر آن زن و چهار هزار و 413 نفر آن مرد بوده‎اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.1 درصد افزایش داشته است.

*افزایش 33.8 درصدی پروند‎ه‎های کمیسیون پزشکی در اصفهان

کمیسیون‎های پزشکی یکی از وقت‎گیرترین و شاید حساس‎ترین قسمت‎های پزشکی قانونی به لحاظ انشای رای باشد که این آمار در اصفهان در سه ماهه نخست جاری از تعداد پرونده‎های به نتیجه رسیده در کمیسیون پزشکی قانونی استان 198 مورد بوده است.

سلیمانپور در این مورد گفت: که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33.8 افزایش داشته است که از کل پرونده‎های به نتیجه رسیده در این مدت، رسیدگی به پرونده‎های پزشکی قانونی 105 مورد، روانپزشکی، 63 مورد و رسیدگی به قصور به پزشکی 30 مورد بوده است.

این روز‎ها با توجه به جاری بودن سه ماهه زاینده‎رود و گرمای هوا و شنای برخی از افراد در زاینده‎رود، 12 مورد فوت شده بر اثر غرق‎شدگی در اصفهان داشته‎ایم که 8 نفر آنها مرد و 4 نفر زن بوده‎اند که این آمار ارائه شده با سال گذشته برابر بوده است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در سه ماهه جاری اجساد معاینه شده ناشی از برق گرفتگی در اداره کل پزشکی قانونی و مراکز تابعه مورد معاینه دو نفر بوده‎ است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 66.7 درصد کاهش داشته است.

*کاهش آمار متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

یکی از حوادث دلخراش که به مرگ خاموش معروف است، متوفیان ناشی از مسمومیت با مونواکسید کربن است که در پزشکی قانونی استان اصفهان و ادارات تابعه هفت نفر در سه ماهه جاری فوت کرده‎اند.

سلیمانپور افزود: آمار فوت‎ شدگان با مونواکسید کربن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53.3 درصد کاهش داشته است اما این آمار در مردان همچنان بیشتر است چنانکه از تعداد فوت شدگان چهار نفر مرد و بقیه زن بوده‎اند.

وی در پایان آماری از تعداد فوت‎شدگان ناشی از سوختگی خبر داد و گفت: 45 مورد شامل 26 نفر زن و 19 مورد مرد در اثر سوختگی در سه ماهه نخست جاری فوت کرده‎اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 39.1 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/63012/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول