اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه دایرة المعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن خبر داد

ارائه جلد یازدهم دایرة المعارف قرآن در بیست و یکمین نمایشگاه قرآن

مدیر گروه دایرة المعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن از ارائه جلد یازدهم دایرة المعارف قرآن در بیست و یکمین نمایشگاه قرآن خبر داد.

ارائه جلد یازدهم دایرة المعارف قرآن در بیست و یکمین نمایشگاه قرآن

حجت‌الاسلام علی خراسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه پژوهش در معارف و علوم قرآن کریم به تلاش‌های گسترده و مستمری نیازمند است اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در زمینه آگاهی از دستورات و تعالیم نورانی و انسان‌ساز قرآن و دستیابی به موضوعات مطرح شده در آن وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگ و معارف قرآن در زمینه استفاده از امکانات پیشرفته و فناوری نوین تلاش می‌کند و در این زمینه پژوهش‌ها و تحقیقات جدید و غنی‌تر را برای قرآن‌پژوهان و علاقمندان معارف قرآنی فراهم می‌کند.

مدیر گروه دایرة المعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان داشت: گسترش فرهنگ و معارف قرآن و دفاع از حقانیت آموزه‌هاى آن مهم‌ترین هدف مرکز فرهنگ و معارف قرآن است که با کمک محققان خود در عرصه‌هاى تفسیر، ترجمه و موضوعات قرآنى این مهم را محقق می‌کند.

وی با اشاره به گروه دایرة المعارف قرآن گفت: تدوین دایرة المعارف تخصصى قرآنى براى سطوح مختلف سنى و تحصیلى، تحقیق و اجراى طرح‌هاى پژوهشى در زمینه اصول و مبانى دایرةالمعارف‌‌نویسى قرآنى از جمله وظایف این گروه است.

خراسانی به سابقه 16 ساله تدوین دایرة المعارف قرآن اشاره کرد و افزود: تاکنون این پروژه در زمینه تسریع دسترسی به اطلاعات کاربرد مطلوبی داشته و توانسته نیاز علاقه‌مندان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه گروه دایرة المعارف در زمینه گزینش مدخل‌ها و موضوعات ایفای نقش می‌کند گفت: 3 هزار موضوع قابل استخراج از قرآن وجود دارد که اکثر آنها در بخش مفاهیم و علوم قرآنی است.

مدیر گروه دایرة المعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به ویژگی‌های دایرة المعارف قرآن کریم عنوان داشت: جامعیت، اختصار و به روز رسانی از جمله ویژگی‌های دایرة‌المعارف قرآن است و دسترسی به مباحث را با استفاده از دایرة المعارف آسان می‌کند.

وی عنوان داشت: تاکنون 10 جلد دایرة المعارف قرآن کریم در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته که 750 مدخل را دربرمی‌گیرد.

وی از ارائه جلد یازدهم دایرة المعارف قرآن برای نخستین بار در نمایشگاه قرآن کریم خبر داد و افزود: تاکنون دایرة المعارف قرآن عنوان کتاب برگزیده سال را کسب کرده است.

خراسانی یادآور شد: کار نهایی جلد 12 دایرة المعارف قرآن کریم انجام شده و در حال ویرایش نهایی است و امیدواریم بتوانیم جلدهای 12 و 13 این کتاب را در نمایشگاه کتاب ارائه دهیم.

انتهای پیام/78003/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول