اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‎احمر گلستان خبر داد

فعالیت 11 هزار امدادگر گلستانی در طرح امداد تابستانه هلال‎احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‎احمر گلستان از فعالیت قریب به 11 هزار امدادگر و نجاتگر به مدت 120 روز در طرح امداد و نجات تابستانه خبر داد و گفت: ارائه خدمات این طرح از 15 خرداد آغاز شده و تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.

فعالیت 11 هزار امدادگر گلستانی در طرح امداد تابستانه هلال‎احمر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری صبح امروز در جمع روسای ادارات هلال‎احمر شهرستان‎های استان در خصوص فعالیت‎های تابستان جمعیت هلال‎احمر گلستان اظهار داشت: طرح امداد و نجات تابستانه در مقایسه با سال گذشته به ظرفیت دو برابری در استان ارتقاء پیدا کرده است به گونه‎ای که 20 پایگاه امداد و نجات تابستانه در گلستان فعال است و به صورت 10 پایگاه ثابت و 10 پایگاه موقت نسبت به ارائه خدمات مبادرت می‎کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت غنی‎سازی اوقات فراغت از طریق سه معاونت جمعیت هلال‎احمر استان پیگیری می‎شود، تصریح کرد: معاونت امداد و نجات، معاونت امور جوانان و معاونت داوطلبان در راستای غنی‎سازی اوقات فراغت تلاش می‎کنند.

اجرای طرح امداد و نجات در چهار پایگاه ساحلی گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال‎احمر گلستان با اشاره به اینکه تمام خدمات امداد و نجات برای مسافران به صورت ظرفیت‎سازی جاده‎ای، استقرار آمبولانس و خودروها صورت می‎گیرد، افزود: در هر خودرو پنج نفر نجاتگر مستقر هستند.

اکبری؛ از اجرای طرح امداد و نجات ساحلی در استان خبر داد و یادآور شد: این طرح در چهار پایگاه ساحلی در شهرستان‎های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان فعال است که در طول مدت تابستان ارائه خدمات با بکارگیری قریب به یک‎هزار و 100 نفر انجام می‎شود البته این طرح با فرمت سال‎های گذشته است ولی با ظرفیت بیشتری فعالیت می‎کند.

وی با اشاره به اجرای طرح راهنمایی مسافران تابستانه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در سال گذشته انجام شد که به دلیل اثربخشی، در تابستان امسال آن را به صورت ثابت تبدیل کردیم.

فعالیت 15 هزار امدادگر و نجاتگر در 3 طرح تابستانه در گلستان

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‎احمر گلستان؛ تعداد پایگاه‎های مسافران تابستانه در سال گذشته سه پایگاه بود که امسال به 10 پایگاه افزایش پیدا کرده است و برای نخستین‎بار به مدت 90 روز راهنمایی مسافران تابستانه را داریم که تعداد 2 هزار و 700 نفر امدادگر، نجاتگر و اعضای هلال‎احمر در این طرح فعالیت می‎کنند.

اکبری؛ افزایش تعداد پایگاه‎های مسافران تابستانه در گلستان را به دلیل ظرفیت‎های فراوان این استان عنوان کرد و اظهار داشت: گلستان به دلیل اینکه محل عبور و مرور مسافران و زائران حرم مطهر رضوی است این ظرفیت را دارد که مأمنی برای مسافران باشد.

وی خاطرنشان کرد: قریب به 15 هزار نفر در طرح‎های امداد و نجات، مسافران تابستانه و ساحلی از ظرفیت‎های نجاتگری به امدادگری استفاده می‎شود.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول