اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جمعیت هلال احمر سلماس خبر داد

اجرای طرح امداد مسافران تابستانی توسط هلال احمر سلماس

مدیر جمعیت هلال احمر سلماس گفت: طرح امداد مسافران تابستانی توسط جمعیت هلال احمر سلماس از ابتدای تیر ماه آغاز شده است.

اجرای طرح امداد مسافران تابستانی توسط هلال احمر سلماس

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس حمید دهقانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش سفرهای بین شهری در ایام تعطیلات تابستانی و افزایش ترافیک و تردد در محورهای مواصلاتی استان و احتمال بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای، همزمان با سراسر کشور، جمعیت هلال احمر شهرستان سلماس پروژه سحاب را تحت عنوان آمادگی برای پیشگیری و کاهش نگرانی مسافران تابستانی و ارائه خدمات امداد و نجات در تصادفات جاده‌ای به مصدومین، مسافران و در راه ماندگان‌ تدارک دیده است.

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان سلماس اضافه کرد: طرح امداد و نجات تابستانه با هدف افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی شهرستان‌، ارتقای سطح آمادگی و آگاهی عمومی در زمینه برخورد با سوانح احتمالی، افزایش آمادگی توان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات مطلوب و پاسخگویی مناسب به حوادث احتمالی در ایام تعطیلات تابستان، ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافرین در طول مسیرهای مسافرتی و مراکز پرخطر و پشت سدها و مرکز تفریحی با بهره‌گیری از تجارب سال‌های گذشته اجرا می‌شود.

به گفته دهقانی طرح امداد و نجات تابستانی از ابتدای تیر ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت که جمعیت هلال احمر شهرستان در این راستا با ایجاد یک پایگاه ثابت و با استفاده از تمام امکانات و پرسنل و امدادگر در جاده‌های مواصلاتی شهرستان به ارائه خدمات امدادی خواهد پرداخت.

وی افزود: در این پایگاه‌ها پزشک، امدادگر و آمبولانس استقرار دارند تا در صورت احتمال وقوع حادثه رانندگی، به انجام اقدامات کمک‌های اولیه در پایگاه‌ها و نیز انتقال مجروحان و مصدومان به مراکز درمانی بپردازند.

وی تأکید کرد: امسال ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و تخصصی مردم در زمینه امدادگری از مهم‌ترین کارهای ما است.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید مردم را نسبت به توانایی‌های هلال احمر آشنا و همراه کنیم که این امر سبب کاهش خسارات در موقع حوادث پیش‌بینی نشده است.

انتهای پیام/61009/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول