اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد کهگیلویه مطرح کرد

حمایت کمیته امداد از 4 هزار زن سرپرست خانوار در کهگیلویه

مدیر کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه گفت: بیش از 4 هزار زن سرپرست خانوار با جمعیتی بالغ بر 7500 نفر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان هستند.

حمایت کمیته امداد از 4 هزار زن سرپرست خانوار در کهگیلویه

عنایت رحیمی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: در سه ماه اول سال جاری بیش از 15 میلیارد ریال کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت در شهرستان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مستمری پرداختی به خانواده‌های مددجویان تحت حمایت به صورت ماهیانه به حساب سرپرست خانواده‌ها واریز می‌شود، گفت: بیش از 10 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان کهگیلویه این کمک معیشت را دریافت کرده‌اند.

رحیمی‌نیا درمان رایگان بیماران در شهرهای بالای بیست هزار نفر، پرداخت شهریه و هزینه‌های تحصیلی طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان تحت حمایت، اهدای جهیزیه به نوعروسان و کمک هزینه ازدواج به دامادهای تحت حمایت را از دیگر خدمات حمایتی کمیته امداد برشمرد و اذعان داشت: پرداخت وام‌های اشتغال و خودکفایی و ایجاد شغل پایدار جهت خانواده‌ها و وام‌های قرض‌الحسنه کارگشایی، تعمیر و ساخت مسکن در راستای حمایت از مددجویان تحت پوشش صورت می‌گیرد.

رحیمی نیا رفع مشکلات و نیازمندی‌های مددجویان تحت حمایت و تلاش برای توانمند نمودن آنان را از مهمترین اولویت کاری این نهاد مقدس درسال جاری دانست و افزود: با تلاش‌ها و فعالیت‌های گسترده و برنامه‌ ریزی‌های لازم در صدد هستیم به این مهم دست یابیم.

وی از تحت حمایت بودن بیش از چهار هزار زن سرپرست خانواده با جمعیتی بالغ بر 7500 نفر در کمیته امداد این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: خانوارهای مختلفی اعم از افراد سالمند، خانواده‌های با سرپرست از کار افتاده، ایتام، زنان بی‌سرپرست، زنان مطلقه، زنان متارکه و بد سرپرست و سایر موارد که توانایی اداره زندگی خود را بنا به دلایل متعدد ندارند، از طریق این نهاد حمایت می‌شوند.

مدیر نهاد حمایتی در دهدشت خاطرنشان کرد: علاوه بر خدماتی که به‌صورت عمومی و مشترک با سایر مددجویان به زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود، در برخی موارد اولویت خدمات‌دهی با زنان سرپرست خانوار دارای یتیم است که به‌صورت ویژه نیازمندی‌های آنان بررسی و در صورت امکان رفع می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان کهگیلویه گفت: فرزندان زیر 18 سال این خانواده‌ها نیز از طریق واحد اکرام ایتام، جهت کمک مادی و معنوی به خیرین معرفی و کمک‌های قابل توجهی تاکنون از این طریق به آنها صورت گرفته است.

رحیمی‌نیا تصریح کرد: معافیت فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت مقدس سربازی و انتقال سربازان این خانواده‌ها به نزدیکی محل اقامت خانواده برای ادامه خدمت سربازی نیز از دیگر خدماتی است که در حمایت از این گروه مددجویان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/82016/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول